نماد آخرین خبر

بهسازی سردهنه‌های کشاورزی سیل‌زده مازندران

منبع
فارس
بروزرسانی
بهسازی سردهنه‌های کشاورزی سیل‌زده مازندران

فارس/ عملیات بهسازی سردهنه‌های کشاورزی در مناطقی که از سیل‌های اخیر آسیب دیدند و تاکنون بیش از ۴۰ سردهنه زراعی استان بازسازی شد.
 

بارش‌های شدید چند روز اخیر خسارات زیادی به سردهنه‌های سنتی کشاورزی زد و با توجه به قرار داشتن در فصل کشاورزی مشکلاتی را برای کشاورزان در توزیع آب مورد نیاز کشتزارها ایجاد کرد که به‌منظور رفع این مشکلات بهسازی سردهنه‌ها به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

در بخش چهاردانگه شهرستان ساری بیش از ۱۰۰ سردهنه کشاورزی وجود دارد که نزدیک به ۹۰ مورد از سردهانه‌ها در سیل اخیر تخریب شد.

چندین دستگاه بیل مکانیکی و لودر برای بازسازی سردهنه‌های خسارت دیده از سیل در چهاردانگه، کجور، بلده و سوادکوه مستقر شدند که باید در کمترین زمان ممکن نسبت به بازسازی سردهنه‌ها اقدام کنند.

رضا رسولی مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی و طرح‌های زودبازده شرکت آب منطقه‌ای مازندران در همین خصوص، اظهار کرد: بارش‌های شدید چند روز اخیر خسارات زیادی به سردهانه‌های سنتی کشاورزی زد و با توجه به قرار داشتن در فصل کشاورزی مشکلاتی را برای کشاورزان در توزیع آب مورد نیاز کشتزارها ایجاد کرد که به‌منظور رفع این مشکلات بهسازی سردهانه‌ها به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در بخش چهاردانگه شهرستان ساری بیش از ۱۰۰ سردهنه کشاورزی وجود دارد که نزدیک به ۹۰ مورد از سردهانه‌ها در سیل اخیر تخریب شد.

مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی و طرح‌های زودبازده شرکت آب منطقه‌ای مازندران از استقرار ۶ دستگاه بیل مکانیکی و دو دستگاه لودر برای بازسازی سردهنه‌های خسارت دیده از سیل در چهاردانگه، کجور، بلده و سوادکوه خبرداد و خاطرنشان کرد: در بلده، کجور و سوادکوه نیز خساراتی از این دست وارد شده که اقدامات اولیه برای بهسازی سردهنه‌ها انجام شد.
رسولی یادآور شد: در تلاش هستیم تا با بضاعت و امکانات موجود در کمترین زمان این زیرساخت‌های آبیاری را بهسازی کنیم.

وی افزود: استاندار و مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز طی روزهای اخیر بازدیدی از روند بهسازی سردهنه‌های سنتی خسارت دیده و بازسازی سردهنه‌های تخریب شده بخش چهاردانگه ساری و همچنین عملیات بهسازی بستر رودخانه‌ در شهرستان سوادکوه داشتند.

آخرین خبر مازندران در اینستاگرام :
https://instagram.com/mazandaran_today