نماد آخرین خبر

خرید ۷۳ هزار تن گندم در کهگیلویه و بویراحمد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
خرید ۷۳ هزار تن گندم در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد از خرید ۷۳ هزار تن گندم سیلویی مازاد بر نیاز از کشاورزان این استان خبر داد. 

ابوالحسن صداقت کیش، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: میزان خرید محصولی که تاکنون انجام شده به علت بارندگی‌های خوب صورت گرفته، تلاش کشاورزان و اجرای طرح‌هایی همچون جهش تولید، بیش از سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین گندم خریداری شده مربوط به شهرستان کهگیلویه با حدود ۳۰ هزار تن بوده است، اظهارکرد: میزان گندم خریداری شده تاکنون حدود ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خرید گندم در این استان از دهم اردیبهشت ماه آغاز و تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ۹ مرکز خرید گندم در سطح استان فعال است.

صداقت کیش تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۷۶ هزار تن گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد خریداری شود که این میزان تولید نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: میزان گندم خریداری در سال زراعی گذشته از کشاورزان استان ۷۴ هزار تن بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلو گندم دوروم ۱۸ هزار تومان است.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره