نماد آخرین خبر

بیماری سالک به استان سمنان رسیده است؟

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بیماری سالک به استان سمنان رسیده است؟

ایرنا/ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: شیوع سالک در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در ۶ شهرستان طی سه سال گذشته و در دولت سیزدهم، با اقدامات انجام شده ۹۰ درصد کاهش یافت و امسال هنوز موردی از گزش پشه و ابتلا به سالک در بین شهروندان گزارش نشده است.

سعید کساییان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اظهار کرد: شمار افراد مبتلا به بیماری سالک در نقاط مختلف زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در سال ۱۳۹۹ یکهزار و ۱۰۰ نفر بود که این تعداد سال ۱۴۰۲ به ۹ نفر کاهش یافت.

وی ادامه داد: بررسی شمار مبتلایان به سالک‌ در سال‌های گذشته نشان از اقدام‌های اثرگذار، همراهی شهروندان و موثر بودن آموزش‌ها در پیشگیری از ابتلا به بیماری سالک دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ابتلا به سالک فقط مربوط به شهرستان دامغان نیست و به صورت موردی در دیگر مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان نیز گزارش می‌شود، اما امسال تا این لحظه گزارشی نشده است.

کساییان تصریح کرد: داروهای لازم برای درمان سالک مانند تانک ازت به میزان کافی در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تامین شد و نگرانی بابت کمبود این قلم دارویی وجود ندارد.

وی افزود: اوج شیوع سالک در آبان ماه است، اما در دیگر ماه‌های سال نیز احتمال ابتلا به سالک وجود دارد و دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان در آمادگی کامل برای خدمات رسانی در این زمینه قرار دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: موارد ابتلا به سالک در سال‌های گذشته بیشتر مربوط به مسافران بود و امسال اقدام‌های پیشگیری از ابتلا به سالک در حال انجام است.

آخرین خبر سمنان در اینستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today