نماد آخرین خبر

افزایش غلظت آلاینده‌ها، گردوخاک و گرما در اصفهان

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
افزایش غلظت آلاینده‌ها، گردوخاک و گرما در اصفهان

باشگاه خبرنگاران/ شرایط وزش باد، گرد و خاک، افزایش دما و کاهش میدان دید در مناطق شمال، شرق، مرکز و جنوب استان تا آخر هفته تداوم دارد.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش شعاع میدان دید ۲ تا ۵ کیلومتر به علت خیزش کانون‌های گردوغبار و فرسایش بادی درون و برون‌استانی در مناطق شمال، شرق اردستان، انارک، کاشان و کویر‌های مجاور سمنان و نیز دشت سجزی و کانون‌های نقطه‌ای در شرق اصفهان و تالاب گاوخونی پیش‌بینی می‌شود.
شیشه‌فروش با اشاره به ماندگاری گردوغبار در مناطق شرقی، شمالی و شهرستان‌های مرکزی استان تا آخر هفته افزود: استقرار الگوی گرم تابستانی با افزایش ۲ تا ۳ درجه دما در طول روز نسبت به نرمال پیش‌بینی می‌شود.
او گفت: در جلسه کارگروه اضطرار شرایط آلودگی هوا اعلام شد باتوجه‌به قرارگرفتن میانگین شاخص آلودگی در وضعیت ناسالم مجدداً ممنوعیت هر اقدامی که منجر به تشدید گردوخاک و آلاینده‌ها شود از جمله فعالیت‌های خاک‌ورزی، خاک‌برداری، آتش‌زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز فعالیت‌های معدنی و حمل‌ونقل خاک و گچ تأکید می‌شود.
شیشه فروش با تأکید بر کاهش فعالیت صنایع آلاینده شناسایی شده با نظارت محیط‌زیست و همکاری اداره صمت گفت: رعایت توصیه‌های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر گردوخاک بخصوص افراد آسیب‌پذیر و بیماران، استفاده از ماسک استاندارد، عدم ورزش و فعالیت‌های بدنی در فضا‌های باز در شرایط گردوخاک، رعایت اصول ایمنی تردد در محور‌های جاده‌ای با لحاظ کاهش شعاع دید و توجه به توصیه‌های پلیس‌راه دراین‌رابطه توصیه می‌شود.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today