نماد آخرین خبر

وجود ۹۰ ایستگاه هواشناسی در کهگیلویه و بویراحمد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وجود ۹۰ ایستگاه هواشناسی در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/ مدیر فرودگاه یاسوج گفت: در سه ساله دولت سیزدهم ۱۱۰۰ پرواز از این فرودگاه انجام شد.

عنایت انصاری فرد، مدیر فرودگاه یاسوج اظهار کرد: مهیا کردن زیرساخت و شرایط لازم برای انجام پروازها وظیفه فرودگاه است اما برقراری پرواز وظیفه مسئولان ارشد استان است.

وی اظهار کرد: در سفر اول رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد ارتقاء سطح فرودگاه یاسوج به مرز هوایی و بین المللی انجام شد. 

مدیر فرودگاه یاسوج خاطرنشان کرد: در فرودگاه یاسوج زیرساخت‌های پروازهای بین المللی فراهم است. 

انصاری‌فرد تصریح کرد: ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم از محل سفر دوم رئیس جمهور به فرودگاه یاسوج اختصاص یافت. 

وی ادامه داد: از نمایندگان استان و استاندار درخواست دارم که برای برقراری پرواز نجف و کربلا از فرودگاه یاسوج هم اکنون اقدام کنند.

مدیر فرودگاه یاسوج عنوان کرد: در سفر اول ۱۰ میلیارد تومان دستگاه xray خریداری شد و در سفر دوم رئیس جمهور به استان ۱۰ میلیارد تومان جهت تجهیزات هندلینگ تخصیص داده شد.

انصاری‌فرد تاکید کرد: در سفر دوم دولت به استان افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج مصوب شد که هر چند با تاخیر بود اما پروازهای فرودگاه یاسوج از دو پرواز به پنج پرواز در هفته افزایش یافت و در روزهای شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و جمعه توسط هواپیمای شرکت ماهان و پارس ایر از یاسوج به تهران افزایش یافت‌.

وی اظهار کرد: افزایش طول باند فرودگاه به ۴۶۰ متر و نصب سیستم روشنایی به منظور برقراری پرواز در شب و برخی تجهیزات و دستگاههای مورد نیاز و تخصصی فرودگاه یاسوج، توسعه بهسازی آتش‌نشانی فرودگاه، خرید یک دستگاه خودرو برف‌خوار، بهسازی مهمانسرای فرودگاه، توسعه بهسازی ساختمان‌های پلیس و سپاه فرودگاه، تخصیص فیبر نوری برای فرودگاه و نصب دستگاه بادنما با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان انجام شده است. 

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: یک هزار نفر از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد درخواست برقراری پرواز یاسوج به عسلویه و بالعکس را دارند.

انصاری‌فرد با بیان اینکه پروازهای فرودگاه یاسوج در سال ۹۹، ۲۰۲ مورد بود، تصریح کرد: طی همین مدت ۱۰ هزار و ۲۹۴ نفر از طریق مرز هوایی جابه‌جا شدند و ۶۹ هزار کیلو بار جابه‌جا شد.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today