نماد آخرین خبر

پیش‌بینی بارش‌های رگباری پراکنده برای هرمزگان

منبع
ايمنا
بروزرسانی
پیش‌بینی بارش‌های رگباری پراکنده برای هرمزگان

ایمنا/ کارشناسی هواشناسی هرمزگان به تشریح پیش‌بینی وضعیت آب و هوای این استان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

مرضیه سی‌سی‌پور، کارشناسی هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: امروز در ساعات صبح شرایط جوی آرامی حاکم است و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات و پاره‌ای نقاط استان، گذر ابر پیش‌بینی می‌شود و رشد ابرهای هم‌رفتی و وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق دور از انتظار نیست.
وی افزود: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود و در سایر نقاط نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، بروز ناپایداری به صورت تندباد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش موقتی کیفیت هوا، محتمل است.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: دریا از ساعات ظهر با وزش بادهای نسبتاً شدید شمال‌ غربی در خلیج فارس و نیمه‌ غربی تنگه هرمز مواج است و بیشینه سرعت باد، بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، بیش از یک متر و نیم می‌رسد.
سی‌سی‌پور افزود: توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی از رفت‌وآمد به‌ویژه در جزایر کیش و لاوان، خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت‌وآمد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: تداوم این شرایط ناپایدار دریایی تا بعدازظهر روز جمعه پانزدهم تیر در این مناطق، پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: به لحاظ دمایی، امروز ماندگاری هوای گرم و خشک در استان پیش‌بینی می‌شود و از فردا تا روز شنبه، نوسانات یک تاسه درجه‌ای دما مورد انتظار است.

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today