نماد آخرین خبر

سرشاخه‌کاری ۶ هزار درخت پسته دامغان برای افزایش بهره‌وری

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سرشاخه‌کاری ۶ هزار درخت پسته دامغان برای افزایش بهره‌وری

ایرنا/ مدیر جهاد کشاورزی دامغان با اشاره به رونق پسته‌کاری به عنوان اقتصادی و راهبردی‌ترین محصول کشاورزی استان سمنان، گفت: افزایش بهره‌وری پسته با عملیات سرشاخه‌کاری ۶ هزار اصله نهال در حال اجرا است.

علی اصغر امامیون، مدیر جهاد کشاورزی دامغان اظهار کرد: طرح سرشاخه‌کاری درختان پسته با هدف یکسان‌سازی ارقام و رعایت تناسب درختان گرده‌افشان با درختان مثمر هدفگذاری شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای عملیات سرشاخه‌کاری درختان پسته در باغ‌های دامغان در سطح ۱۵ هکتار و به تعداد ۶ هزار اصله درخت در حال انجام است.

این مسئول گفت: سرشاخه کاری روشی است که برای جوان‌سازی و افزایش بهره‌وری در باغات انجام می‌شود و یکی دیگر از اهداف عملیات سرشاخه‌کاری جلوگیری از خسارت سرما به درختان است.

وی گفت: شهرستان دامغان دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار هکتار باغ پسته است و ارقام مختلف پسته در دامغان کشت شده است که شاه پسند، خنجری، عباسعلی، فرخی، اکبری، احمدآقایی، کله قوچی از مهم‌ترین این ارقام محسوب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان با تصریح بر اینکه باغ‌های پسته دامغان نسبت به دیگر باغ‌های پسته در سطح کشور دارای مزیت و برتری هوایی است، گفت: تک‌پایه‌بودن از مهم‌ترین مزیت‌های باغ‌های پسته دامغان نسبت به باغ‌های پسته کشور است.

آخرین خبر سمنان در اینستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today