نماد آخرین خبر

فرماندار: ۵۰ درصد فضاهای آموزشی گنبدکاووس فرسوده است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
فرماندار: ۵۰ درصد فضاهای آموزشی گنبدکاووس فرسوده است

ایرنا/ فرماندار گنبدکاووس از فرسوده و قدیمی‌بودن ۵۰ درصد فضاهای آموزشی این شهرستان خبر داد و با تاکید برضرورت تلاش مضاعف مدیران استانی و ملی برای جبران عقب ماندگی‌های این بخش، گفت: قرار است اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در دولت امسال چهار مدرسه ۶ کلاسه را در شهر و روستاهای گنبدکاووس تحویل آموزش و پرورش دهد.

مهدی دهرویه، فرماندار گنبدکاووس اظهار کرد: علاوه بر استفاده از ظرفیت‌ها و منابع اعتباری استانی و ملی برای نوسازی مدارس این شهرستان از ظرفیت نیکوکاران و تشکل‌های مردم نهاد هم می‌توان با تبیین صحیح نیازهای این بخش و اعتماد سازی، استفاده کرد.
وی، استفاده از فضاهای مناسب برخی ادارات و نهادهای گنبدکاووس برای جبران کمبود فضاهای آموزشی را از دیگر راهکارها ذکر کرد و بیان کرد: برای رفع کمبود نیروی انسانی هم باید با برنامه‌ریزی صحیح و درصورت امکان از ظرفیت معاونین مدارس استفاده کرد.
دهرویه ادامه داد: به سبب اهمیت نظام تعلیم و تربیت، همه ادارات و نهادها باید به این نهاد برای رفع کمبودها کمک کنند ضمن اینکه در توزیع اعتبارات، مدیران گنبدکاووس باید سهم اعتباری این شهرستان را متناسب با جمعیت، وسعت و دیگر شاخص‌ها از مدیران استانی مطالبه کنند.
نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی هم دراین جلسه گفت: برخی پروژه‌های آموزشی این شهرستان برای تکمیل و بهره‌برداری به پنج تا ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند.
عبدالحکیم آق‌آرکاکلی افزود: گنبدکاووس از حیث وسعت و جمعیت به ترتیب بزرگترین و دومین شهرستان گلستان است و حداقل باید ۲۵ درصد منابع و امکانات استانی و ملی به آن اختصاص یابد اما در عمل چنین نیست.
وی بابیان اینکه گنبدکاووس در بخش‌های مختلف دچار عقب ماندگی‌های زیرساختی است ادامه داد: حوزه تعلیم و تربیت در گنبدکاووس باوجود ظرفیت خوب و مستعد نیروی انسانی در این شهرستان، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today