نماد آخرین خبر

تأکید استاندار لرستان بر توزیع عادلانه مالیات بر ارزش افزوده

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
تأکید استاندار لرستان بر توزیع عادلانه مالیات بر ارزش افزوده

صدا و سیما/ در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بر شیوه باز توزیع عادلانه مالیات بر ارزش افزوده در استان تأکید شد.

ابوطالب شفقت، استاندار لرستان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: با کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیر افزایش سهم استان از محل مالیات بر ارزش افزوده می‌شویم.
شفقت گفت: با توجه به شرایط استان و درآمد پایین آن، سهم مناسبی در دریافت مالیات بر ارزش افزوده نداریم لذا این موضوع را در سطح کشور با کمک نمایندگان به ویژه برای بودجه سال ۱۴۰۴ پیگیری خواهیم کرد.
وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان برنامه و بودجه موظف هستند ظرف یک هفته آینده اطلاعات مورد نیاز، برنامه‌های سال آینده و مطالبات کشوری و وزارتی خود را در اختیار نمایندگان مردم در مجلس قرار دهند.
شفقت بر نقش مهم نمایندگان مردم در مجلس برای جذب اعتبارات بیش‌تر به استان تأکید کرد و گفت: قطعا با کمک و همراهی نمایندگان مردم می‌توانیم سهم بیش تری از اعتبارات را برای بودجه‌ سال آینده‌ی استان جذب کنیم.
استاندار با اشاره به روند دریافت مالیات و مالیات پژوهشی در استان گفت: در این جلسه مصوب شد مالیات پژوهشی حذف شود.
رئیس اتاق بازرگانی لرستان هم با بیان اینکه شیوه باز توزیع مالیات بر ارزش افزوده عادلانه نیست، گفت: در تلاش هستیم از ظرفیت نمایندگان مجلس و سران قوا برای اصلاح شیوه بازتوزیع مالیات بر ارزش افزوده استفاده کنیم.
محمدخاکی ایجاد تالار بورس منطقه‌ای را از دیگر مصوبات برشمرد و افزود: برای فراهم کردن بخشی از زیرساخت‌ها در اتاق بازرگانی آمادگی کامل داریم.
وی با بیان اینکه مشکلات مالیاتی از مهمترین دغدغه‌های فعالان اقتصادی بوده و باتوجه به اینکه یکی از راه‌های تأمین منابع مالی دولت از طریق دریافت مالیات است افزود: برخی قوانین و مقررات مالیاتی همچون افزایش درآمد‌های مالیاتی به خوبی مشخص نشده و باید در مجلس میزان افزایش مالیاتی به طور شفاف مشخص شود.
همچنین در این جلسه مدیرکل امورمالیاتی استان از وصول ۳ هزار میلیارد عوارض مالیات بر ارزش افزوده در لرستان خبرداد و گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۵۰ میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده در لرستان وصول شد.
حجت‌اله صالحی گفت: سهمیه مالیاتی در کشور ۶۳ درصد نسبت به وصولی سال قبل افزایش پبدا کرده که به تبع در استان نیز همین حدود است.
وی افزود: مصوبه سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد بوده که سهمیه امسال ۳ هزار و ۸۰۰ معادل ۷۳ درصد افزایش داشته است.

آخرین خبر لرستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/lorestan_todayy