نماد آخرین خبر

دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه ۱۲ را در بین دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه ۱۲ را در بین دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرد

ایرنا/ پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه رازی کرمانشاه اعلام کرد: در جدیدترین ارزیابی نظام رتبه بندی لایدن در سال ۲۰۲۴؛ دانشگاه رازی کرمانشاه موفق به کسب رتبه ۲۶ در بین دانشگاه های کشور و رتبه ۱۲ در بین دانشگاه‌های جامع شد.

براساس این ارزیابی؛ دانشگاه تهران، تبریز، فردوسی مشهد، شیراز شهید بهشتی، گیلان، اصفهان، ارومیه، سمنان، شهید باهنر، کرمان، کاشان و دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه اول تا دوازدهم کشور را کسب کردند.
گفتنی است دانشگاه رازی کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ نیز براساس نظام رتبه‌بندی ISC با ۱۱ پله صعود توانست رتبه ۱۲ دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کند.
دانشگاه رازی کرمانشاه از وجود ۴۶۲ عضو هیات علمی آموزشی و پژوهشی برخوردار است که از این تعداد هشت استادیار، ۲۳۵ دانشیار، ۱۷۰ استاد، ۴۳ هیات علمی پژوهشی و ۶ نفر آموزشی و پژوهشی است.
گفتنی است در حال حاضر دانشگاه رازی کرمانشاه با ۱۷ دانشکده؛ ۱۱ هزار و ۲۸۶ دانشجو دارد که از این تعداد هفت هزار و ۵۳۵ دانشجوی کارشناسی، ۲ هزار و ۵۰۹ دانشجو ارشد، ۹۵۴ دانشجوی دکترای عمومی و ۲۸۸ دانشجوی دکتری تخصصی با ۲۵۷ رشته تحصیلی و ۵۴ گروه آموزشی است.
دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.
این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.
با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

آخرین خبر کرمانشاه در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today