نماد آخرین خبر

هیچ موردی از بیماری تب دنگی در آستارا مشاهده نشده است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هیچ موردی از بیماری تب دنگی در آستارا مشاهده نشده است

ایرنا/ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا گفت: هیچ موردی از بیماری تب دنگی و صید پشه آئدس در شهرستان آستارا مشاهده نشده است.

سید حسین احمدی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا اظهار کرد: طی سال‌های گذشته این بیماری در کشورهای همسایه ما وجود داشته و گاه مواردی به صورت انگشت‌شمار از طریق افرادی که به این کشورهای آلوده مسافرت داشتند در کشور ما هم شناسایی می‌شدند.
وی با بیان اینکه از ۲ ماه قبل موارد بیماری در کشور ما افزایش یافته و عموما این بیماران به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر داشته اند، افزود: این موضوع نگرانی‌هایی را به صورت جدی در کشور ایجاد کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا با اشاره به اینکه این بیماری جزو بیماری‌های ویروسی خونریزی دهنده است، ادامه داد: این بیماری در ۹۰ درصد موارد به صورت خفیف و سرپایی است و افراد علائمی چون تب شدید همراه با بدن‌درد، سردرد و دردهای استخوانی شدید را تجربه می‌کنند.
احمدی با بیان اینکه این بیماری حدود پنج روز طول می‌کشد و با فروکش کردن تب روند بیماری رو به بهبودی می‌رود، بیان کرد: در کمتر از ۱۰ درصد موارد مرحله خونریزی بیماری شروع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این موارد فرم‌های شدید بیماری هستند که نیاز به بستری در بیمارستان و مراقبت‌های ویژه دارند، گفت: متاسفانه حدود ۲ تا ۳ درصد این بیماران ممکن است به علت ابتلا به تب دنگی جان خود را از دست بدهند.
وی با بیان اینکه فرم شدید و کشنده این بیماری عموما در افرادی که مبتلا به بیماری زمینه‌ای باشند و یا سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند ممکن است بروز کند، تصریح کرد: تاکنون هیچ موردی از صید پشه و یا بیماری در شهرستان آستارا نداشتیم و مردم نگران نباشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا با اشاره به اینکه بیماری تب دنگی از انسان به انسان منتقل نمی شود و فقط از طریق گزش پشه آئدس منتقل می شود، افزود: توجه به نکات محیط زیستی، جمع‌آوری زباله‌ها و خشکاندن آب‌های راکد از جمله مواردی است که توصیه و تاکید می‌شود.