نماد آخرین خبر

پرونده ۴۵۰ پروژه نیمه‌تمام گلستان بسته شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پرونده ۴۵۰ پروژه نیمه‌تمام گلستان بسته شد

ایرنا/ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: در ابتدای دولت سیزدهم هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان گلستان وجود داشت که تاکنون ۴۵۰ پروژه نیمه‌تمام به بهره‌برداری رسید.

سیدمهدی مهیائی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان اظهار کرد: دولت شهید رئیسی بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های استان گلستان اختصاص داد که در مقایسه با سه سال آخر دولت قبل با رشد بیش از هزار و ۶۰۰ درصدی همراه شده است.
وی اضافه کرد: مجموع اعتبارات تخصیص یافته به پروژه‌های گلستان در دولت دوازدهم با وجود اعتبار ۹ هزار میلیارد ریالی سیل، ۵۰ هزار میلیارد ریال بوده که در دولت سیزدهم رشد ۶ برابری داشته است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان؛ با توجه به تداوم ابلاغ اعتبارات ملی از وزارتخانه‌ها تا شهریور ماه امسال، میزان اعتبارات اختصاص یافته به پروژه‌های عمرانی گلستان از ۳۹۰ هزار میلیارد ریال عبور خواهد کرد.
مهیائی تامین منابع آبی جدید با آبدهی بیش از هزار و ۳۷۰ لیتر بر ثانیه و تکمیل پروژه‌های آبرسانی، حفر و تجهیز ۱۰۰ حلقه چاه، بازسازی ۵۶۰ حلقه چاه، احداث ۵۰ هزار مترمکعب مخازن جدید، احداث ۶۶۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع، ۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب به ارزش ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را از جمله اقدامات دولت شهید رئیسی برای آبرسانی به مردم گلستان برشمرد.
ساخت ۲۶ هزار واحد مسکن روستایی در گلستان
وی آخرین وضعیت گلستان در حوزه مسکن را تشریح کرد و گفت: استان گلستان ابتدای دولت سیزدهم در نهضت ملی مسکن جزو سه استان آخر کشور بود که ساخت ۹۴ هزار واحد مسکونی در طول چهار سال برای استان در نظر گرفته شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان ادامه داد: در حال حاضر حدود ۶۴ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف روستایی، شهری، بافت فرسوده، جوانی جمعیت و واگذاری زمین به صورت انفرادی در استان گلستان در دست ساخت قرار دارد.
مهیائی به تصویب محدوده بافت فرسوده در ۲۷ شهر استان گلستان اشاره کرد و توضیح داد: مردم و شهرداری‌ها در این شهرها می‌توانند از مزایای قیر رایگان و تسهیلات بانکی استفاده کنند.
به گفته وی؛ ۱۸ شهرداری در استان گلستان پروانه ساختمانی در بافت فرسوده را با ۵۰ درصد تخفیف و ۹ شهرداری به صورت رایگان صادر می‌کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با بیان اینکه در بخش روستایی ۲۶ هزار واحد مسکونی در استان گلستان در دست احداث است، تصریح کرد: در بازه کمتر از سه سال فعالیت دولت شهید رئیسی، حدود ۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی شهری، روستایی و بافت فرسوده و خودمالکی در گلستان به بهره‌برداری رسیده است.
مهیائی با اشاره به اینکه حوزه مدیریت پسماند گلستان در دولت سیزدهم با اتفاقات بی‌نظیری روبه‌رو شد، افزود: اعتبارات این بخش در دولت قبل ۳۰۰ میلیارد ریال بود که در دولت سیزدهم به ۲ هزار میلیارد ریال رسید.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today