نماد آخرین خبر

نوبرانه خارک و رطب شیرین بوشهر وارد بازار شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نوبرانه خارک و رطب شیرین بوشهر وارد بازار شد

ایرنا/ معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت محصول نوبرانه خارک و رطب از نخیلات این استان آغاز و روانه بازار شد.

کبری توکلی، معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار کرد: برداشت خارک و رطب در استان بوشهر اواخر تیرماه آغاز و تا مرداد ماه ادامه دارد و شهریور ماه نیز برداشت خرما آغاز می شود.
وی افزود: "خارک" نخستین مرحله میوه و نوبرانه درخت نخل است و "رطب " نیز دومین مرحله برداشت میوه است که بدلیل افزایش رطوبت و گرما با فاصله کمی برداشت آنها آغاز می شود.
توکلی با بیان اینکه برداشت رطب با رقم زودرس استعمران در استان بوشهر آغاز می‌شود اضافه کرد: کبکاب و شهابی نیز مهمترین ارقام نخیلات این استان به شمار می‌روند که محصول آنها به صورت رطب قابل عرضه به بازار است.
معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۶۰ هزار تن محصول خارک و رطب از نخلستان‌های استان بوشهر برداشت شود.
وی ادامه داد: ۴۰ هزار تن آن برای تازه خوری وارد بازار داخلی و سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود و ۲۰ هزار تن آن نیز در سردخانه‌ها نگهداری و متناسب با نیاز بازار مصرف عرضه می‌شود.
معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه مهمترین گونه‌های خارک استان برحی، بریمی و حاج باقری است تصریح کرد: شهرستان های دشتستان، تنگستان، دشتی و جم قطب تولید محصول نخیلات این استان هستند.
توکلی بدون اشاره به نرخ عمده و خره فروشی میوه خارک و رطب ادامه داد: قیمت فعلی خارک و رطب مورد رضایت نخل داران است و شاهد وضعیت خوبی در سطح بازار هستیم.
وی گفت: ۸۳ واحد سردخانه جهت نگهداری رطب و خرما با گنجایش ۷۶ هزار تن در استان فعال است.
توکلی اضافه کرد: ۱۷ هزار بهره‌بردار در بخش نخیلات در استان بوشهر فعال هستند و سالانه ۹۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش خرما اشتغال دارند.
وی افزود: از مجموع ۳۴ هزار تن سطح زیرکشت نخیلات استان بوشهر پیش بینی می شود ۱۷۰ هزار تن محصول خرما برداشت شود.

آخرین خبر بوشهر در اینستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar