نماد آخرین خبر

آب شهرهای شمالی استان اردبیل تفکیک می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آب شهرهای شمالی استان اردبیل تفکیک می‌شود

ایرنا/ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: طرح تفکیک آب آشامیدنی و بهداشتی شهرهای شمالی این استان در مرحله تکمیل مطالعات و اجرا قرار دارد.

علی حیدری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: در کنار تفکیک آب شهرهای شمالی استان تلاش شده تا منابع مورد نیاز از محل اعتبارات تنش آبی برای اجرای طرح‌های آبرسانی به شهرها و روستاهای استان تخصیص یابد.
وی عمده مشکل بخش آب در شمال استان را بحث لاینینگ کانال اصلی مغان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه آب شهرهای شمالی استان از طریق کانال مغان تأمین می‌شود، ضروری است تا عملیات لاینینگ به عنوان یک اولویت اصلی مورد توجه و دقت نظر قرار بگیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: در شمال استان اردبیل ۲.۲ دهم میلیارد متر مکعب آب سطحی وجود دارد که عمده این آب‌ها از طریق رود ارس و شبکه خدا آفرین و آب‌های جاری منطقه تأمین می‌شود.
وی ادامه داد: با همکاری جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای برنامه مدون برای کشت و زرع مغان تدوین شده تا با توسعه کشت پاییزه و کاهش کشت بهاره آب مورد نیاز تأمین شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین از ساماندهی قراردادهای بلاتکلیف در پایاب سد خداآفرین خبر داد و گفت: در سه سال اخیر ۱۱۰ قرارداد بلاتکلیف ساماندهی و 5 هزار و ۱۰۰ فقره صورت مجالس ابلاغ شد.

آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today