نماد آخرین خبر

هوای گرم تا ۲ هفته اول مرداد در چهارمحال و بختیاری استقرار دارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هوای گرم تا ۲ هفته اول مرداد در چهارمحال و بختیاری استقرار دارد

ایرنا/ معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: هوای گرم تا ۲ هفته اول مرداد در استان استقرار دارد و افزایش کمینه دمای صبحگاه تا روز جمعه محسوس‌تر از روزهای قبل است.

معصومه نوروزی، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اگر چه دمای هوا در سال زراعی جاری حدود ۱.۵(یک و نیم) درجه سانتی‌گراد گرم‌تر شده است اما روند طبیعی خود را طی می‌کند و نمی‌توان گفت گرمای هوای تابستان در استان غیرطبیعی است.

وی ادامه داد: با این وجود هر یک دهم درجه سانتی‌گراد گرمایش زمین پیامدهای ناگواری بر محیط‌زیست و منابع آب می‌گذارد که برخی از این تاثیرات جبران‌ناپذیر است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: آب شدن یخچال‌های طبیعی، خشک شدن رطوبت خاک به دنبال افزایش تبخیر، خشک شدن پوشش گیاهی و در نتیجه رشد آفات و حشرات آسیب‌زا و شکل‌گیری چشمه‌های گرد و خاک از جمله پیامدهای افزایش دمای هواست.

نوروزی یادآور شد: طی روزهای آینده آسمان استان صاف گاهی همراه با وزش باد است.

وی خنک‌ترین ایستگاه استان در ۲۴ ساعت گذشته را بلداجی با کمینه دمای ۹ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: ایستگاه‌های ایل‌بیگی، بازفت و لردگان نیز با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شد.

آخرین خبر چهارمحال و بختیاری در اینستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday