نماد آخرین خبر

هواشناسی اصفهان درباره افزایش دمای هوا هشدار داد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هواشناسی اصفهان درباره افزایش دمای هوا هشدار داد

ایرنا/ اداره کل هواشناسی اصفهان درباره افزایش دمای هوا در استان از جمعه تا دوشنبه هفته آینده هشدار سطح زرد صادر کرد.

اداره کل هواشناسی اصفهان روز چهارشنبه با صدور این هشدار، اعلام کرد: افزایش ۲ تا چهار درجه ای دمای هوا و ماندگاری هوای گرم در همه مناطق استان به‌ویژه شمالی، شرقی و مرکزی پیش بینی شده است.
بر اساس این هشدار، احتمال افزایش مصرف حامل‌های انرژی(آب و برق)، گرمازدگی به‌ویژه برای گروه‌های حساس، آتش‌سوزی در مراتع و نواحی جنگلی، خسارت ناشی از تنش دمایی در بخش کشاورزی و دامداری و بالا رفتن غلظت آلاینده‌ها به‌دلیل افزایش اُزن سطح زمین در این روزها وجود دارد.

افزایش دمای ۱۲ شهر اصفهان به بیش از ۴۰ درجه
رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز گفت: هفته آینده هوای گرمی در استان حاکم می‌شود و روزهای جمعه تا یکشنبه دمای هوا در برخی مناطق از جمله خور و بیابانک به ۴۴ تا ۴۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.
لیلا امینی با بیان اینکه بیشینه دمای هوای ۱۲ شهر استان در شبانه روز گذشته به بالای ۴۰ درجه رسید، ادامه داد: دمای هوا از روز جمعه در بیشتر نقاط استان دست‌کم ۲ درجه افزایش پیدا خواهد کرد و در برخی مناطق به چهار درجه هم می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: جو پایداری تا هفته آینده در این استان استقرار خواهد داشت و در بعد از ظهر گاهی وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می شود اما این شرایط نسبت به هفته گذشته از شدت کمتری برخوردار است.
به گفته وی، دمای هوای صبح امروز شهر اصفهان ۳۲ درجه سانتی‌گراد بود که نسبت به روز گذشته یک درجه گرم‌تر شده است.
امینی اظهار داشت: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعت شبانه‌روز گذشته به ۴۲ و در خنک‌ترین ساعت به ۲۴ درجه سانتی‌گراد رسید.
وی اضافه کرد: خور و بیابانک با دمای ۴۵ و بویین میاندشت با ۱۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته بودند.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today