نماد آخرین خبر

گذر خیابان «حافظ» اصفهان پیاده‌راه می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
گذر خیابان «حافظ» اصفهان پیاده‌راه می‌شود

ایرنا/ گذر پرتردد خیابان حافظ اصفهان با اجرای عملیات سنگ‌فرش از محل ورودی خیابان مشیرالدوله (خیابان کرمانی) تا ورودی میدان امام (ره) پیاده راه می‌شود.

خیابان حافظ یکی از خیابان های اصلی منتهی به میدان امام(ره) است که قدمت دیرینه دارد و مجاورت آن با خیابان مشیرالدوله یادآور روزهای پرآبی زاینده‌رود و تقسیم‌بندی آب طبق طومار شیخ بهایی به سمت مادی‌های پرآب در این منطقه است. خیابان حافظ به معابر مهمی مانند خیابان احمد آباد، گذر امام علی(ع) و خیابان نشاط منتهی و از طریق این خیابان ها به سایر نقاط اصفهان متصل می‌شود.
مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان اصفهان،سینما فرهنگیان و چندین هتل و رستوران بنام در این خیابان واقع شده است. کوچه کرمانی نیز که یکی از مهمترین ورودی‌های مراکز خرید لوازم خانگی اصفهان است و روزانه ترددهای فراوانی را به خود اختصاص می دهد، به این خیابان منتهی می شود.
معضل ترافیک و نبودن جای پارک خودرو در این گذر از یک سو و بارگیری کسبه این خیابان از سوی دیگر، جزو مشکلات چندساله‌ و مطالبه مردمی بوده است اما اخیرا برخی از شهروندان درباره چرایی راهبند دوم خیابان حافظ و ایجاد مشکل برای کسبه این خیابان و کاهش رونق کسب‌وکار نیز باراندازی ابراز گلایه‌مندی کردند.
شهردار اصفهان در این خصوص گفت: در دیداری که با کسبه خیابان حافظ داشتیم این افراد به عدم امکان تخلیه بار درب مغازه از طریق گیت دوم معترض بودند که با هماهنگی مدیر منطقه قرار بر این شد که تصمیمات راجع به بازار با مشارکت تمامی ذی‌نفعان (از جمله نیرو انتطامی، شهرداری، نماینده کسبه و بازار) باشد.
علی قاسم‌زاده افزود: وقتی میدان امام پیاده راه شده است، نمی‌توان انتظار داشت محورهای منتهی به این بازار به همان روش ماشین‌رو تا پشت میدان برقرار باشد و این در حالی است که در خیابان سپاه کسبه و شهروندان این نکته را پذیرفته و این خیابان با میدان امام(ره) هماهنگ شده و دقیقا برای خیابان حافظ هم همین اتفاق می‌افتد.
اما مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان در این خصوص به ایرنا گفت: ما با همکاری کسبه ممنوعیت موتورسیکلت را در میدان و اطراف آن اجرا کردیم و محدودیت تردد در خیابان حافظ نیز مصوبه شورای سیاستگذاری طرح های عمرانی را دارد و از سوی معاونت حمل و نقل ابلاغ شده است.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today