نماد آخرین خبر

رهاسازی بچه ماهی گرمابی در استخر‌های کازرون

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
رهاسازی بچه ماهی گرمابی در استخر‌های کازرون

باشگاه خبرنگاران/ سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کازرون از رهاسازی تعداد ۱۲ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخر‌های این شهرستان خبر داد.

صابر پرویزی، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کازرون با اشاره به رهاسازی تعداد ۱۲ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی، اظهار کرد: این شهرستان دارای ۱۰۰ باب استخر ذخیره آب کشاورزی است که در ۲۰ باب آن رهاسازی با بچه ماهی گرمابی، کپور، فیتوفاگ و آمور به تعداد ۵۷ هزار قطعه انجام شده است.
او افزود: از تعداد مذکور ۱۲ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی به صورت حمایتی و مشارکتی از محل اعتبارات استانی در میان بهره برداران دارای استخر‌های ذخیره آب کشاورزی شهرستان کازرون توزیع شده است.
پرویزی با بیان اینکه طول دوره پرورش بستگی به شرایط اقلیمی منطقه، مدیریت دوره پرورش و وزن بچه ماهی‌ها دارد، گفت: مدت زمان لازم برای رسیدن به حداکثر سایز ماهی حدود ۷ تا ۹ ماه است.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اضافه کرد: بازار مصرف ماهی گرمابی صید شده بیشتر در استان خوزستان و کشور عراق است.
او بیان کرد: از استخر ذخیره آب در کشاورزی برای ذخیره حقابه چاه، قنات، چشمه یا رودخانه، ذخیره آب بارندگی و برف در فصول پاییز و زمستان و مصرف آن در فصل آبیاری، ذخیره حقابه برای انجام آبیاری تحت فشار (بارانی یا قطره‌ای) و یا بهره‌برداری دومنظوره برای پرورش ماهی و شیلات و نیز ذخیره آب استفاده می‌شود.
او ابراز امیدواری کرد: تا در آینده نزدیک، به تعداد پرورش دهندگان حوزه آبزیان در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی، با هدف اشتغالزایی برای جوانان افزوده شود.
کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

آخرین خبر فارس در اینستاگرام :
https://instagram.com/fars.online