نماد آخرین خبر

۳۰ واحد آلاینده خدابنده اخطار گرفتند

منبع
بروزرسانی
۳۰ واحد آلاینده خدابنده اخطار گرفتند

موج‌رسا/ رئیس اداره حفاظت محیط زیست خدابنده از صدور اخطاریه زیست محیطی به 30 واحدهای آلاینده در این شهرستان خبر داد.

جعفر اوجاقلو، رئیس اداره حفاظت محیط زیست خدابنده در این خصوص اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در همه حوزه‌ها رشد یافت و قوانینی نیز در این حوزه وضع شد به گونه‌ای که در اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه عموم مردم اعلام شد و این اصل سرلوحه همه سیاست‌گذاری‌ها و راهبردهای محیط زیستی کشور قرار گرفت.
وی افزود: در این میان قوانین متعددی از جمله قانون مدیریت پسماند و هوای پاک نیز در دستور کار قرار گرفت که برنامه مفصلی را در بر می‌گیرد. طبق آمار و گزارشات، شاخص‌های مختلف محیط زیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد یافت و جوانه‌های امید برای صیانت و حفاظت از گنجینه ارزشمند طبیعت شکوفا شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خدابنده ادامه داد: برای این که حفاظت از محیط زیست برای نسل آینده نمود بیشتری داشته باشد فعالیت‌های مرتبط با این حوزه نیز وضع شد.
وی با اشاره به به عملکرد این اداره در طی سال های ۱۴۰۱ الی ۱۴۰۲ و سه ماهه اول سال جاری گفت: بررسی و اعلام نظر در خصوص صدور مجوز استقرار و بهره‌برداری واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی به تعداد ۲۹۰ مورد انجام شده است.
وی افزود: بازدید و پایش مراکز دفع و مدیریت پسماند ۴۹ مورد و بازدید و پایش واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی ۱۵۲ مورد و صدور اخطاریه زیست محیطی به واحدهای آلاینده ۳۰ مورد محقق شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خدابنده ادامه داد: برگزاری کارگروه‌‎های مدیریت پسماند ۹ مورد، کشف و پیگیری تخلفات صید و شکار ۲۵ مورد، صدور مجوز صید شکاری ۲۰ فقره و برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس، کانون‌ها به میزان ۴۰۰ نفر ساعت انجام شده است.

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today