نماد آخرین خبر

شاخص ۴۰۰ برای کیفیت هوای بجنورد؛ مردم در منزل بمانند!

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شاخص ۴۰۰ برای کیفیت هوای بجنورد؛ مردم در منزل بمانند!

ایرنا/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به شهروندان بجنوردی توصیه کرد که با توجه به آلودگی هوا در صورت امکان از منزل خارج نشوند و در موارد ضروری برای حضور در فضای باز توصیه‌های ایمنی را رعایت کنند.

محمدرضا اکبری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: شهروندان در روزهای آلوده تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند.
وی افزود: بیماران قلبی، ریوی و مبتلایان به آسم در فضاهای باز فعالیت نکنند و در صورت تشدید علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند.
اکبری با تأکید بر اینکه افراد از هرگونه پیاده‌روی در روزهای آلوده خودداری کنند، گفت: نوشیدن مایعات به ویژه آب در شرایط آلودگی هوا، باعث شست و شوی دستگاه گوارش می‌شود و عطش و خشکی دهان ناشی از آلودگی هوا را نیز از بین می‌برد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تأکید کرد: ترافیک و تنفس هوای آلوده سرعت ابتلا به آسم در کودکان را افزایش می‌دهد و موجب کاهش سطح اکسیژن خون می‌شود بنابراین در شرایط آلودگی هوا ضمن نگهداری کودکان در منزل، پنجره‌ها را بسته و از سیستم تهویه مطبوع استفاده کنید.
اکبری خاطرنشان کرد: هنگام آلودگی هوا شهروندان از میوه‌ و سبزی‌های تازه بیشتر استفاده کنند زیرا که آنتی‌اکسیدان و ترکیبات ضد سرطان موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها نقش حیاتی در سلامت ریه‌ها و کاهش اثر آلاینده‌های هوا دارند.
براساس آمار محیط زیست خراسان شمالی، شاخص آلودگی هوای بجنورد امروز (جمعه) به عدد ۴۰۰ رسید.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today