نماد آخرین خبر

هوای اصفهان در وضعیت «بنفش» است!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هوای اصفهان در وضعیت «بنفش» است!

ایسنا/ شاخص کیفی هوای اصفهان به رنگ بنفش درآمد. بر این اساس، هوای اصفهان برای تمامی گروه‌ها بسیار ناسالم است.

مطابق سامانۀ پایش کیفی هوای کشور، امروز جمعه (پنجم مردادماه ۱۴۰۳) شاخص کیفیت هوای (AQI) اصفهان تا ظهر و نزدیک به ساعت ۱۴ به ۲۴۴ رسید. طبق تعاریف این شاخص، هوای اصفهان بسیار ناسالم (۲۰۱ - ۳۰۰) است. دیروز نیز هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم بود. اگر این میزان از ۳۰۰ بگذارد، هوای اصفهان خطرناک یا قهوه‌ای می‌شود.

با بنفش‌شدن رنگ شاخص توجه به توصیه‌های بهداشتی اضطراری است. بر اساس این سامانۀ برخط و تا ظهر امروز یا نزدیک به ساعت ۱۴، کیفیت هوا در ایستگاه‌های ۲۵ آبان و فرشادی به‌ترتیب ۲۲۸ و ۲۵۹ و بنفش بود. ایستگاه‌های احمدآباد (۱۵۵)، خرازی (۱۶۲)، سگزی (۱۶۰)، کاشان (۱۶۴) و ولدان (۱۵۷) نیز به رنگ قرمز درآمدند.

ایستگاه‌های انقلاب (۱۴۲)، خمینی‌شهر (۱۰۶)، دانشگاه صنعتی (۱۲۳)، رهنان (۱۱۷)، فیض (۱۱۰)، قهجاورستان (۱۲۰)، کاوه (۱۱۴)، میرزاطاهر (۱۰۸) و نجف‌آباد (۱۳۴) به رنگ نارنجی‌اند. دو ایستگاه پارک زمزم و رودکی با کیفیت‌های ۶۷ و ۶۸ از بهترین شاخص کیفی برخوردارند.

این شاخص غالباً آلاینده‌های منواکسیدکربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن، دی‌اکسید گوگرد و ذرات ریز میکرون را اندازه‌ می‌گیرد. شاخص کیفی هوا را بر اساس پنج رنگ سبز (هوای پاک)، زرد (هوای سالم)، نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس)، قرمز (ناسالم برای عموم)، بنفش (بسیار ناسالم) و قهوه‌ای (بسیار خطرناک) تعریف می‌کنند.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره