نماد آخرین خبر

رتبه آخر میانگین نمرات آزمون‌های نهایی دانش‌آموزان خوزستانی در کشور!

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
رتبه آخر میانگین نمرات آزمون‌های نهایی دانش‌آموزان خوزستانی در کشور!

آخرین خبر/ آمارهای جسته و گریخته‌ای که هر از چند گاهی درباره وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان منتشر می‌شود، نشان می‌دهد سیستم آموزشی اوضاع مناسبی ندارد و این وضعیت در خوزستان طی سال‌های اخیر وخامت بیشتری داشته است.

در نموداری که روزهای گذشته منتشر شده است، در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ دانش آموزان خوزستانی بدترین آمار را از خود به جای گذاشته و در رتبه آخر با میانگین ۱۰.۹۳ قرار دارند.
البته که این وضعیت در کل کشور نگران‌کننده است به گونه‌ای که در خراسان جنوبی به عنوان بهترین استان این نمودار، میانگین نمره دیپلم بچه‌ها ۱۴.۴۳ بوده است.
در استان خوزستان به واسطه حضور چندین ساله آموزش و پرورش این استان در رتبه‌های آخر رده بندی کشوری، همواره این سؤال مطرح بوده که چرا کسی پاسخگوی این حجم از ناکارآمدی نیست؟! 
خوزستان به واسطه آمار بالای دانش‌آموزان دارد، ظرفیت بسیار خوبی در افزایش رتبه استان داشته که این پتانسیل متأسفانه طی دهه اخیر در هیچ دولتی به کار گرفته نشده است.
زیرساخت ضعیف آموزشی، کمبود شدید معلم، رتبه نخست درخواست انتقالی فرهنگیان، رتبه آخر رده‌بندی اداره کل در کشور و این بار رتبه آخر میانگین نمرات آزمون‌های نهایی رشته‌های نظری، این سوال را مطرح می‌کند که چه کسی پاسخگوی وضعیت قرمز این حوزه در خوزستان خواهد بود؟!

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan.today