نماد آخرین خبر

بحران آبی ۴۰۰ روستای فارس حل شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بحران آبی ۴۰۰ روستای فارس حل شد

ایرنا/ استاندار فارس گفت: از مجموع یک هزار روستای دارای بحران آبی در این استان، طی سه سال گذشته بحران ۴۰۰ روستا به طور کامل حل شد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در شیراز اظهار کرد: بحران آبی ۳۰۰ روستای دیگر هم در حال رفع شدن است که امیدواریم تا پایان سال مشکل این روستاها نیز به طور کامل رفع شود.
وی، با اشاره به طرح انتقال آب دریا به استان فارس نیز گفت: در دولت سیزدهم آب خلیج فارس از سیرجان به شهر نی‌ریز رسید و فولاد غدیر این شهرستان برای تولید از این آب استفاده می‌کند.
او اظهار کرد: خط مربوط به استان نیز در حال اجرا است که با پیگیری‌های متعدد، اعتبار جدیدی به این کار تزریق شد تا سرعت اجرای پروژه افزایش یابد و خط دیگری هم از بوشهر برای شهرستان کازرون به تصویب رسیده است.
استاندار فارس، در خصوص اجرای شبکه‌های فاضلاب در برخی شهرستان‌های استان نیز گفت: اصلی‌ترین هدف از این کار استفاده صنایع از پساب است که با اجرا و تکمیل پروژه‌های فاضلاب و تصفیه آن، منابع آب قابل آشامیدن صرفا به همین امر اختصاص خواهد یافت.
ایمانیه گفت: طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم به افزون بر ۱۰۰ درصد سهمیه تکلیفی دولت در زمینه اشتغال در فارس دست یافتیم و در بهار گذشته نیز پایین‌ترین درصد بیکاری را در استان شاهد بودیم.
او اظهار کرد: هم اینک نیز کار برای دیپلم و پایین‌تر از آن در استان وجود دارد و تقاضای کارخانه‌ها برای کارگر همواره از تعداد متقاضیان بیشتر است.
وی، با اشاره به افتتاح ۶ قطعه از آزادراه شیراز - اصفهان در دولت سیزدهم گفت: با پیگیری‌های متعدد در این دولت و با حضور رئیس جمهور شهید، شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۶ قطعه از این آزادراه بودیم.
استاندار فارس افزود: قطعه هفتم این آزادراه نیز هم اینک در حال تکمیل است و ۱۰ هزار میلیارد ریال از طریق مولدسازی یکی از زمین‌های مربوط به وزارت راه و شهرسازی به این پروژه اختصاص یافت تا این قطعه نیز هرچه سریع‌تر تکمیل شود و در اختیار مردم قرار گیرد.
وی، با اشاره به نهایی شدن احداث آزادراه شیراز - بوشهر گفت: این آزادراه با مشارکت ۵۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی، مشارکت ۲۵ درصدی وزارت دفاع و مشارکت ۲۵ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) اجرا می شود و با اجرای آن مسیر آزادراهی از دریای خزر تا سواحل نیلگون خلیج فارس تکمیل خواهد شد.
استاندار فارس، درباره طرح های مرتبط با راه آهن و خطوط ریلی استان نیز گفت: هم اینک راه آهن شیراز - بوشهر در ۱۰ قطعه در دست اجرا ست که با موافقیت رهبری به صورت تهاتر نفت و تزریق اعتبار آن به این پروژه ملی در دست احداث است.
ایمانیه افزود: قطار شیراز – جهرم – لار - بندرعباس و همچنین قطار گل گهر – سیرجان – فسا - بندرعباس نیز در حال اجرا است.
وی گفت: بزرگراه شیراز – جهرم – لار - بندرعباس، بزرگراه شیراز – فسا – داراب - بندرعباس، بزرگراه شیراز – کوار – فیروزآباد – جم - عسلویه، بزرگراه شیراز – سپیدان - یاسوج و بزرگراه شیراز - قائمیه - گناوه نیز از جمله پروژه های بزرگراهی در دست اجرا در این استان است.
او اظهار کرد: افزون بر ۷۰۰ کارگاه راکد یا نیمه راکت در این دولت فعال شده یا افزایش ظرفیت داشته‌اند و از حالت تعطیلی خارج شدند.
استاندار فارس، در مورد بیمارستان‌های در حال اجرای در این استان نیز گفت: برخی از این بیمارستان‌ها در هفته دولت و تعدادی نیز در دهه فجر امسال در چرخه خدمت رسانی به مردم وارد می‌شوند.
ایمانیه، در زمینه وضعیت راه های روستایی و فرعی استان هم گفت: با بسیج سازندگی قرار گذاشته‌ایم که یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در سال جاری و سال آینده ساخته شود و همچنین یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه نیز ترمیم شود.
وی ادامه داد: در بحث طرح نهضت ملی مسکن نیز استان فارس در زمینه تامین زمین برای اجرای این طرح در کشور رتبه نخست را کسب کرد.
او اظهار کرد: ۱۸۰ هزار نفر در فارس واجد شرایط دریافت نهضت ملی مسکن هستند که در تمام شهرستان‌ها به جز شیراز تقریبا بالای ۹۰ درصد زمین تامین و عملیات ساخت آغاز شده یا بعضا به سقف رسیده، برخی واحدها تحویل متقاضیان شده و تعدادی واحد مسکونی نیز در هفته دولت امسال تحویل متقاضیان می‌شود.
وی گفت: در شهرستان‌ها حرکت بی‌سابقه‌ای برای ساخت مسکن آغاز شد و در عمل وعده احداث یک میلیون مسکن و ایجاد یک میلیون شغل محقق شده است.

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم احداث گلخانه‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه شرکت فراآبرسان پیمانکار اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به شمال استان اعلام کرده چند هزار هکتار گلخانه در مجاورت خط انتقال آب احداث می‌کند و منابع طبیعی نیز زمین مورد نیاز را در اختیار قرار می‌دهد، از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری می‌خواهم در این طرح ارزشمند مشارکت کنند چرا که تحقق این مهم به صرفه‌جویی مصرف آب و ایجاد اشتغال و همچنین افزایش بهره‌وری کمک می‌کند.
ایمانیه، در باره اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات مزمن شده استان نیز گفت: بر اساس اعلام وزارت کشور، فارس، استان دوم در رفع مشکلات مزمن شده است و اگر مسائلی هم باقی مانده که مشمول زمان شده و راه حلی دارد تلاش می کنیم که تعیین تکلیف شود.
استاندار فارس، بر لزوم تغییر الگوی کشت تاکید کرد و ادامه داد: وقتی در تولید و مصرف حامل‌های انرژی، ناترازی پدید آید، ناچار به ایجاد محدودیت در بخش‌های مختلف خواهیم بود و عدم ایجاد محدودیت صرفا با استفاده بهینه و منطقی از حامل های انرژی میسر است.
ایمانیه، با بیان اینکه دولت سیزدهم از قطع جریان گاز و برق در بخش خانگی جلوگیری کرد افزود: به منظور تامین برق پایدار، برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در بوانات، ایزدخواست و سورمق آباده برنامه ریزی انجام شده است.
استاندار فارس گفت: طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم، در استان فارس حدود ۹۰ سفر شهرستانی انجام دادیم و می کوشیم در فرصت باقیمانده به وعده ها و قول هایی که داده شود عمل کنیم.

آخرین خبر فارس در اینستاگرام :
https://instagram.com/fars.online