نماد آخرین خبر

هشدار هواشناسی؛ هوای گرم در خراسان‌جنوبی ماندگار است

منبع
ايمنا
بروزرسانی
هشدار هواشناسی؛ هوای گرم در خراسان‌جنوبی ماندگار است

ایمنا/ کارشناس مسئول اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به دلیل ماندگاری هوای گرم و جلوگیری از خسارت، هشدار هواشناسی سطح زرد تا آخر هفته برای این استان صادر می‌شود.

فاطمه زارعی، کارشناس مسئول اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: بر اساس بررسی داده‌های ماهواره‌ای، نقشه‌ها و آمارهای هواشناسی و به دلیل تداوم موج گرما و ماندگاری توده هوای گرم در پهنه استان خراسان‌جنوبی هشدار هواشناسی سطح زرد صادر می‌شود.
وی گفت: افزایش دمای هوا به بالای ۴۰ درجه سلسیوس و تداوم گرما از روز سه‌شنبه و ادامه آن تا آخر هفته جاری در خراسان‌جنوبی پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس مسئول هواشناسی خراسان‌جنوبی ادامه داد: منطقه اثر این تغییرات در همه شهرهای استان خراسان‌جنوبی اتفاق می‌افتد که برای برخی از افراد خطرساز است.
وی افزود: افزایش مصرف حامل‌های انرژی، گرمازدگی، خسارت‌های ناشی از تنش‌های آبی برای کشاورزان و دامداران در این مدت قابل پیش‌بینی است.
زارعی از همشهریان خواست در مصرف آب و برق صرفه‌جویی و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و همچنین دامداران و گلخانه‌داران جهت حفاظت از محصولات کشاورزی و دام خود اقدامات لازم را انجام دهند.

 

آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today