نماد آخرین خبر

خرید گندم از کشاورزان در چهارمحال و بختیاری به ۵۷ هزار تن رسید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
خرید گندم از کشاورزان در چهارمحال و بختیاری به ۵۷ هزار تن رسید

ایرنا/ معاون سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون ۵۷ هزار و ۴۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شده است.

سیروس بیک‌بکان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این میزان خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۸ هزار تن بود ۵۰ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: ۱۷ مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که همگی این مراکز تا پایان مردادماه جاری فعال هستند و در صورت نیاز فعالیت آن‌ها تمدید می‌شود.
بیک‌بکان تصریح کرد: پنج هزار تن بذر گندم آبی و دیم از کشاورزان خریداری شد که بوجاری و ضدعفونی شوند و کشاورزان از این بذرهای ضدعفونی استفاده کنند تا سال آینده مزارع پُربارتری داشته باشیم.
وی یادآور شد: برداشت گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در چهارمحال و بختیاری با ۲۱۲ دستگاه کمباین انجام می‌شود که از این تعداد ۸۰ دستگاه مختص استان و ۱۳۲ کمباین دیگر از خارج استان است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارتقای دانش بهره‌برداران برای افزایش کشت مکانیزه و انجام طرح جهش تولید در دیم‌زارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اظهار داشت: سال گذشته ۱۲۰ دستگاه کشت مستقیم برای ۱۲ هزار هکتار زمین کشاورزی استان پیش‌بینی شد.
وی گفت: پاییز پارسال مصرف کودهای پنااسه و فسفاته نسبت به سال قبل از آن ۱۰۰ درصد افزایش داشت که یکی از فاکتورهای مهم در افزایش عملکرد است.

آخرین خبر چهارمحال و بختیاری در اینستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday