نماد آخرین خبر

برخورد قاطع دستگاه قضایی با اراذل و اوباش در اردبیل

منبع
فارس
بروزرسانی
برخورد قاطع دستگاه قضایی با اراذل و اوباش در اردبیل

فارس/ معاون رئیس‌کل دادگستری اردبیل گفت: برخورد قاطع دستگاه قضایی با اخلالگران نظم و امنیت عمومی انجام می‌گیرد و پرونده‌های این افراد در اولویت رسیدگی دستگاه قضایی قرار دارند.

یوسف خدادادی، معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل در جلسه کمیته راهبردی هماهنگی قضایی و انتظامی استان اردبیل با بیان اهمیت برقراری نظم و امنیت در جامعه، اظهار کرد: خشونت یکی از مهم‌ترین چالش‌های اجتماعی است که ریشه‌های آن را باید در ضعف نهادهای فرهنگی جستجو کرد.
وی با تأکید بر لزوم برخورد قاطع با اراذل و اوباش و اخلالگران نظم و امنیت، افزود: پرونده‌های این افراد در اولویت رسیدگی دستگاه قضایی قرار دارند و احکام بازدارنده‌ای برای آن‌ها صادر خواهد شد. همکاری نزدیک دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی در شناسایی و دستگیری این افراد، نقش مهمی در تأمین امنیت جامعه دارد.

خدادادی همچنین به نقش خانواده و آموزش در پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: نهاد خانواده به عنوان اولین و مهم‌ترین کانون تربیتی، نقش تعیین‌کننده‌ای در شکل‌گیری شخصیت افراد دارد. همچنین، آموزش و پرورش باید به عنوان یک نهاد مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی عمل کند.
معاون قضایی دادگستری استان اردبیل، بر اهمیت پژوهش و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای آگاه‌سازی مردم تأکید کرد و گفت: با شناسایی عوامل مؤثر در وقوع جرم و اطلاع‌رسانی به موقع، می‌توان از وقوع بسیاری از جرائم پیشگیری کرد.

آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today