نماد آخرین خبر

مرمت و احیای بنای دوره صفویه در شهرستان سیاهکل

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
مرمت و احیای بنای دوره صفویه در شهرستان سیاهکل

صدا و سیما/ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از مرمت کاروانسرای تی تی در شهرستان سیاهکل با ۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اظهار کرد: مرمت کاروانسرای تاریخی تی تی در شهرستان سیاهکل به بخش خصوصی با ۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری واگذار شد و عملیات اجرایی این طرح به زودی آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه قدمت این کاروانسرای ۶۰۰ ساله مربوط به دوران صفویه است، افزود: کاروانسرای تی تی ۲۶ شهریور سال گذشته در پرونده کاروانسرا‌های ایرانی ثبت جهانی شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان همچنین از واگذاری ۱۵ بنای تاریخی استان برای مرمت به بخش خصوصی و دولتی خبر داد و گفت: این بنا‌ها که در شهرستان‌های لاهیجان، رودسر، انزلی، رشت، رودبار، تالش، آستارا، سیاهکل و فومن واقع شده با بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی و دولتی مرمت می‌شود که پس از احیا و ساماندهی برای ۴۲۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.
ولی جهانی؛ هدف از مرمت و ساماندهی این بنا‌های تاریخی را کاهش تصدی‌گری دولت و ایجاد اشتغال و رونق توسعه پایدار عنوان کرد.

آخرین خبر گیلان در اینستاگرام :
https://instagram.com/gilan_today