نماد آخرین خبر

۴۰ درصد فارغ‌التحصیلان خراسان رضوی بیکار هستند

منبع
فارس
بروزرسانی
۴۰ درصد فارغ‌التحصیلان خراسان رضوی بیکار هستند

فارس/ رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به رصد اشتغال ۵ سال گذشته فارغ‌التحصیلان استان بیان کرد: طبق بررسی‌ها ۴۰ درصد فارغ‌تحصیلان دانشگاهی استان ما بیکار هستند و از ۶۰ درصد شاغل نیز ۲۰ درصد آنها در رشته‌های غیرمرتبط کار می‌کنند.

مسعود میرزایی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در دومین نشست رسانه‌ای خود که به منظور ارائه گزارش شش ماهه مدیریت جدید دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، بیان کرد: به دنبال تحقق دانشگاه جامعه‌محور هستیم.

وی افزود: هرچه بتوانیم فاصله دانشگاه و فضای نخبگانی را با مردم کمتر کنیم و مردم از سازوکار ها آگاه شوند، حتی اگر نقصانی در کارها ببینند راحت‌تر می‌توانند تحمل کنند.

مسعود میرزایی با اعلام رصد وضعیت اشتغال ۵ سال گذشته فارغ تحصیلان استان اظهار داشت: طبق بررسی‌ها ۴۰ درصد فارغ تحصیلان دانشگاهی استان ما بیکار هستند و از ۶۰ درصد شاغل نیز ۲۰ درصد آنها در رشته‌های غیر مرتبط کار می‌کنند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن اشاره به تامین منابع دانشگاه از طریق فروش نفت اظهار داشت: ما در دانشگاه بودجه نفتی را می‌گیریم و با استفاده از آن کارها رو جلو می‌بریم که این ساختار متعلق به دهه ۶۰ است و به ساختار امروز کشور سازگاری ندارد.

مسعود میرزایی شهرابی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به این نکته که ارتباط با صنعت دانشگاه در دوره ریاست جدید بهبود یافته است بیان کرد: در ۵ ماه گذشته دانشگاه فردوسی مشهد ۱۲۲ میلیارد تومان قرارداد صنعتی بسته است که ۵ برابر سال ۴۰۱ است.

مسعود میرزایی درخصوص تاسیس دانشکده‌های جدید با توجه به نیاز استان و کشور در دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: سه دانشکده معدن، دانشکده فناوری‌های راهبردی و دانشکده حکمرانی را در دستور کار تاسیس داریم که رشته معدن از اول مهرماه پذیرای دانشجو است.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به ثروت آفرینی از طریق توسعه فناوری اظهار داشت: توسعه فناوری از طریق الهام از طبیعت یکی از کارهایی است که امروز در دنیا انجام می‌شود و ۷۵ شرکت دانش بنیان در بریتانیا از الهام زیستی استفاده می‌کنند و ما به دنبال این هستیم که الهام زیستی را در کشور ایجاد کنیم.

مسعود میرزایی همچنین درخصوص پژوهشکده لرزه‌نگاری که در دوره ریاست قبلی دانشگاه تعطیل شد بیان کرد: پژوهشکده لرزه‌نگاری دانشگاه فردوسی مشهد با کمک نیروهای استانی و نظامی دوباره احیاء شد و امروز فعال است.

خوابگاه متاهلی دانشگاه فردوسی مشهد به‌زودی افتتاح می‌شود
رئیس دانشگاه فردوسی با اشاره به مشکلات مسکن دانشجویان متاهل بیان کرد: ۸۸۰ واحد خوابگاه دانشجویان متاهل دانشگاه فردوسی با نام پردیس زندگی در حال ساخت است و ۴۲ روز دیگر فاز اول آن به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین رئیس دانشگاه فردوسی درخصوص حمایت از نخبگان نیز بیان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد به منظور حمایت از دانشجویان و دانش‌آموزان ممتاز و استعدادهای برتر، تسهیلات ویژه‌ای را برای ادامه تحصیل این دانشجویان اعطا می‌کند.

وی افزود: 66 رشته در مقطع کارشناسی، 204 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 135 رشته در مقطع دکتری، تعداد رشته‌های دانشگاه فردوسی مشهد است که دانش‌آموزان و دانشجویان برتر می‌توانند انتخاب کنند.

جذب ۱۰۴ نفر عضو جدید برای هیئت علمی دانشگاه
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص جذب نخبگان نیز گفت: ۷۶ نفر از نخبگان کشور را در ۶ ماه گذشته جذب هیئت علمی کردیم و به دنبال جذب ۲۸ نفر دیگر هستیم.

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today