نماد آخرین خبر

برداشت ۹۹ درصدی گندم در مزارع مازندران

منبع
ايرنا
بروزرسانی
برداشت ۹۹ درصدی گندم در مزارع مازندران

ایرنا/ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۹۹ درصد گندم در اراضی مازندران برداشت شده و کمتر از ۵۰۰ هکتار در مناطق کوهستانی استان باقی مانده است.

خلیل حقیقی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: ۹۹ درصد گندم در اراضی مازندران برداشت شده و کمتر از ۵۰۰ هکتار در مناطق کوهستانی استان باقی مانده است.
وی با بیان اینکه بارندگی‌ها، مه‌گرفتگی و ریزش‌های پراکنده اجازه برداشت گندم در ارتفاعات استان را نمی‌دهد، افزود: در مقایسه با سال‌های گذشته عملیات برداشت گندم در استان زودهنگام شروع شد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به خرید تضمینی بیش از ۱۰۵ هزار تن گندم در استان، تصریح کرد: خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال قبل کاهش یافت به این دلیل که به‌دلیل بارش‌ها بخشی از گندم در مناطق کوهستانی جوانه دار شد و قابل برداشت نبود و از چرخه خرید خارج شد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه استمرار بارندگی‌ها موجب خسارت و بیماری در مزارع گندم شد، بیان کرد: در غیر این صورت پیش‌بینی ما از خرید تضمینی امسال بالغ بر ۱۲۰ هزار تن گندم بود.
حقیقی با تاکید بر اینکه گندم‌کاران نسبت به تهیه بذر استاندارد و شناسنامه‌دار اقدام کنند، خاطرنشان کرد: در کنار اینکه زمان درست کشت گندم باید مدنظر باشد، موضوع دیگر توجه به بذر است که گندم‌کاران برای فصل زراعی آینده باید مدنظر داشته باشند.

آخرین خبر مازندران در اینستاگرام :
https://instagram.com/mazandaran_today