نماد آخرین خبر

بافق، پایتخت شتر تک‌کوهانه کشور می‌شود

منبع
فارس
بروزرسانی
بافق، پایتخت شتر تک‌کوهانه کشور می‌شود

فارس/ فرماندار بافق گفت: شهرستان بافق به عنوان پایتخت شتر تک کوهانه انتخاب می‌شود که یک رویداد بسیار خوبی برای شهرستان خواهد بود.

ابوالقاسم دهقان، فرماندار بافق در جلسه برنامه ریزی کنفرانس بین المللی شتر اظهار کرد: ۲۳ و ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۳ در شهرستان بافق شاهد برگزاری کنگره بین المللی شتر خواهیم بود.

وی افزود: قرار شد شهرستان بافق به عنوان پایتخت شتر تک کوهانه انتخاب شود که یک رویداد بسیار خوبی برای شهرستان خواهد بود.

فرماندار بافق تصریح کرد: یک پهنه شتر به مساحت ۱۵۰ هکتار مصوب شده است برای کسانی که می‌خواهند در این صنعت فعالیت کنند، تا به برکت وجود این کنگره آغاز به کار کنند.

دهقان گفت: مرکز تحقیقات شتر نسبت به گذشته، احیا و توسعه بیشتری پیدا کند و شتربانان و علاقمندان به این حوزه، فعالیت و همکاری خود را ادامه دهند.

وی ادامه داد: در بحث تولیدات مرتبط با شتر، تفاهم نامه‌هایی در سطح کشوری در شهرستان بافق منعقد می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی یزد در این نشست از افتتاح اولین دهکده تخصصی فناوری و نوآوری شتر در شهرستان خبر داد و گفت: در حاشیه برگزاری کنفرانس بین المللی شتر در آبان ماه امسال، قرار است اولین دهکده تخصصی فناوری و نوآوری شتر و سایت ملی شورورزی و کاشت نهال در قالب برنامه یک میلیارد نهال در کشور، در شهرستان بافق افتتاح شود.

اسماعیل زاده افزود: در شهرستان بافق ایستگاه تحقیقات و توسعه شتر تک کوهانه کشور قرار دارد که خواستگاه تحقیق و توسعه شتر تک کوهانه در کشور است.

وی خاطرنشان ساخت: هدف از برگزاری این کنفرانس علاوه بر مباحث علنی و تحقیقاتی و یافته‌های جدیدی که ارائه خواهد شد، توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان و به تبع آن استان و کشور است که از نتایج و یافته‌های تحقیقاتی استفاده می‌شود.

آخرین خبر یزد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today