نماد آخرین خبر

منازل خالی بیش از 3 ماه در استان قزوین مشمول مالیات می‌شوند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
منازل خالی بیش از 3 ماه در استان قزوین مشمول مالیات می‌شوند

ایرنا/ رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: منازلی که بیش از سه ماه خالی باشند، مشمول مالیات بر خانه خالی می‌شوند.

سیامک پزشکی‌فر، رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار کرد: براساس قانون خانه‌های خالی، اجاره واحد مسکونی به فردی که اقامتگاه اصلی دیگری در سامانه برای او تعریف شده باشد نیز شامل مالیات بر خانه‌های خالی خواهد شد.
به گفته وی، اگر مالک و یا مستأجر واحدهای مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار جمعیت در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده باشند، مشمول مالیات بر خانه‌های خالی نیز می‌شوند.
پزشکی‌فر خاطرنشان کرد: در صورتی که مالک، واحد مسکونی خود را براساس میانگین قیمت‌های روز منطقه برای فروش یا اجاره از طریق سامانه معاملات املاک عرضه کند، مشمول مالیات نمی‌شود اما اگر مالک بیش از ۲ مرتبه از اجاره ملک خود و یا فروش آن خودداری کند، واحد مذکور مشمول مالیات خانه خالی می‌شود.
وی ادامه داد: در صورت عرضه نشدن ملک هر سال با افزایش مالیات مواجه می‌شود و اگر یک واحد مسکونی در سال عرضه نشود مشمول مالیات شده و ۶ برابر مالیات عادی از آنها مالیات دریافت می‌شود و در صورتی که سال بعد هم خالی باشد مشمول مالیات ۱۲ برابری می‌شود.
رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: اجرای قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی بدون شک زمینه‌ساز حذف سوداگری و احتکار مسکن می‌شود.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today