نماد آخرین خبر

عاملان دستبرد به انبارهای ضایعاتی دستگیر شدند

منبع
خراسان
بروزرسانی
عاملان دستبرد به انبارهای ضایعاتی دستگیر شدند

خراسان/ چهار عضو یک باند سرقت که به 6 انبار ضایعاتی دستبرد زده بودند، با تلاش نیروهای تجسس کلانتری سپاد مشهد دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف کردند.

صبح بیست و پنجم خرداد گذشته، وقتی مالکان انبارهای ضایعات به محل کار خود آمدند، با صحنه حیرت‌انگیزی روبه‌‎رو شدند که حکایت از سرقت اموالشان داشت. وقتی خبر دستبرد به انبارهای ضایعاتی در بولوار شهید طرحچی پیچید، تازه مشخص شد دزدان حرفه‌ای در یک شب به 6 انبار ضایعاتی دستبرد زده‌اند و لوازمی مانند موتور کولر، دوچرخه، ضبط صوت، پخش خودرو، پمپ آب، جعبه ابزار، سیم و کابل، آهن‌‎آلات و غیره را به سرقت برده‌اند.
در این میان اما دوربین مداربسته یکی از انبارها، صحنه سرقت را به طور واضح ثبت کرده بود. به همین خاطر وقتی با تماس مالباختگان، نیروهای گشت کلانتری سپاد در محل حضور یافتند، این فیلم در اختیار عوامل انتظامی قرار گرفت و بدین ترتیب گروه ورزیده‌ای از نیروهای تجسس با دستور و هدایت مستقیم سرهنگ جواد یعقوبی (رئیس کلانتری سپاد) عملیات ردزنی دزدان را آغاز کردند. بررسی‌های مقدماتی افسران دایره تجسس نشان داد که سارقان سه مرد و یک زن هستند که اموال ضایعاتی را به درون وانت انتقال می‌دهند.
در مدت کوتاهی، هویت یکی از سارقان شناسایی شد که در محدوده روستای عزیزی سکونت داشت، بنابراین متهم مذکور در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و در حالی همدستانش را لو داد که دیگر متهمان به شهرهای شمالی گریخته بودند. به همین دلیل عوامل انتظامی از شگرد «قرار صوری» برای به دام انداختن دیگر اعضای این باند استفاده کردند و در اولین مرحله از این عملیات، موفق شدند جوانی به نام «علی» معروف به «سیاه» را به مشهد بکشانند و او را دستگیر کنند.
طولی نکشید که «نیما تهرانی»، سومین عضو باند هم با همین شگرد به چنگ پلیس افتاد و سپس عوامل انتظامی به سراغ زن کارتن‌خواب 40 ساله‌ای رفتند که در پاتوق‌های معروف مواد مخدر پرسه می‌زد.
با دستگیری چهار عضو این باند سرقت، تحقیقات از آنان در حالی وارد مرحله جدیدی شد که متهمان اعتراف کردند لوازم سرقتی را با یک دستگاه وانت به شهرستان برده و به خریداران ضایعات فروخته‌اند. در پی اعترافات متهمان تلاش عوامل انتظامی با دستورات ویژه قضایی برای شناسایی مالخران و کشف اموال سرقتی ادامه یافت.
 

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today