نماد آخرین خبر

کشف بنای تاریخی در تربت‌حیدریه پس از نشست زمین

منبع
فارس
بروزرسانی
کشف بنای تاریخی در تربت‌حیدریه پس از نشست زمین

فارس/ رئیس اداره میراث فرهنگی تربت‌حیدریه از کشف بقایای آسیاب تاریخی در روستای قلعه‌نو این شهرستان پس از نشست زمین خبر داد.

علی محمدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت‌حیدریه اظهار کرد: بقایای آسیاب تاریخی از زیر یکی از خیابان‌های روستای قلعه‌نو این شهرستان کشف شده است.

وی بیان کرد: قسمتی از این خیابان قبلاً نشست کرده بود همچنین قدیمی‌های روستاها هم تائید کردند که در گذشته آسیابی در این منطقه بوده که پس از برداشت‌هایی که انجام دادیم سقف و بقایای آسیاب کاملاً مشهود شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه اکنون در حال انجام کارهای تکمیلی، آواربرداری و احیاء مجدد آن هستیم، گفت: تلاش می‌شود هرچه سریع‌تر این بنا را از زیر خاک بیرون بیاوریم.

وی قدمت این بنای تاریخی را مربوط به دوران قاجاریه دانست و افزود: در گذشته هم پنج حوض انبار کشف شده که اکثراً مربوط به دوره قاجاریه بوده است.

محمدی در خصوص قدمت تاریخی روستای قلعه‌نو گفت: گرچه در روستای قلعه‌نو آثاری از دوران صفویه داریم اما بیشتر معماری مربوط به دوره قاجاریه و اوایل پهلوی است، به عنوان یکی از قلعه‌های دارای چهار برج بوده و آب انباری به جز این آسیاب نیز تاکنون شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه این آثار قابلیت تبدیل شدن به یک جاذبه گردشگری را دارند، اظهار کرد: تاکنون کارهای مرمتی و احیاء دو بنا انجام شده و به زودی یکی به مرکز فرهنگی تبدیل خواهد شد.

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today