نماد آخرین خبر

پیاده‌روی ۷ کیلومتری جاماندگان اربعین با حضور زوار خارجی در قم

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
پیاده‌روی ۷ کیلومتری جاماندگان اربعین با حضور زوار خارجی در قم

باشگاه خبرنگاران/ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم از خدمت‌رسانی مطلوب و همه‌جانبه به زائرین اربعین حسینی و همچنین برپایی راهپیمایی دلدادگان اربعین حسینی در بلوار پیامبراعظم (ص) خبر داد.

مهدی اصفهانیان مقدم، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم با اشاره به برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های به عمل آمده و آماده‌باش تمام کارکنان و تجهیزات شهرداری قم از آغاز ماه محرم اظهار کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی با تاکید بر میزبانی شهر قم از زائران و عزاداران کشور‌های دیگر که از مرز‌های شرقی به سمت کربلا عازم می‌شوند، پیش‌بینی شده است.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم افزود: شهر مقدس قم افتخار میزبانی از زائرین حضرت سیدالشهدا (ع) از اقصی نقاط ایران و حتی شیعیان ۱۵ کشور از همسایگان همجوار ایران از قبیل پاکستان، افغانستان، هندوستان، آذربایجان و ... دارد.
معاون شهردار قم بیان کرد: در این زمینه با توجه به پیش‌بینی حضور جمع عظیم و میلیونی در شهر مقدس قم ارائه خدمات‌رسانی مطلوب به زائرین و مجاوران از قبیل اسکان زائرین داخلی و خارجی در مسجد مقدس جمکران، امامزاده سیدجمال‌الدین در ورودی شهر قم از سمت اراک، بوستان‌ها و اماکن آموزشی و رفاهی واجد شرایط مورد توجه قرار گرفته است.
اصفهانیان مقدم ادامه داد: همچنین رعایت انضباط شهری و رفع ناهنجاری‌های اجتماعی از قبیل متکدیان و سد معبر احتمالی و جمع‌آوری معتادین متجاهر با نظارت و همکاری دستگاه‌های قضایی، انتظامی و سازمان بهزیستی پیرامون هسته مرکزی شهر و مسجد مقدس جمکران و ... با همکاری ستاد‌های هشتگانه و کمیته‌های منتخب در دستور کار قرار دارد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم در خصوص حمل و نقل همگانی تاکید کرد: آمادگی شبانه‌روزی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی به‌خصوص در مسیر مسجد مقدس جمکران به حرم مطهر و بالعکس توسط کمیته حمل و نقل و ترافیک پیش‌بینی شده است، از سوی دیگر در راستای افزایش ضریب ایمنی سطح شهر و پیشگیری از حوادث و خطرات احتمالی بالاخص مراکز اسکان، ایستگاه‌های صلواتی و هیئت‌های مذهبی و موکب‌ها توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی هماهنگی و اقدامات لازم انجام خواهد شد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم با اشاره به برنامه‌ریزی در خصوص مدیریت پسماند‌های شهری و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم اعم از مخازن پسماند و ناوگان مکانیزه حمل پسماند، گفت: نظارت حداکثری در این زمینه تا پایان ماه صفر به خصوص در محل‌های اسکان واقع در سطح مناطق ۱، ۳، ۵، ۷ و ۸ انجام می‌شود.
اصفهانیان مقدم با اشاره به آماده‌باش و به‌کارگیری تمامی کارکنان، ماشین‌آلات و تجهیزات در راهپیمایی دلدادگان حسینی در امروز در بلوار پیامبر اعظم (ص) که به صورت پیاده‌روی از حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) به مسجد مقدس جمکران انجام می‌گیرد، عنوان کرد: تمام زیرساخت‌های خدمات‌رسانی از قبیل استقرار سرویس‌های بهداشتی سیار و مخازن آب شرب و وضو و غرفه‌های ارائه خدمات فرهنگی ضمن ارائه خدمات حمل و نقل همگانی در خدمت عزاداران امام حسین (ع) است.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم همچنین از برپایی ۵۰ تا ۸۰ موکب و ایستگاه صلواتی در مسیر راهپیمائی بلوار معنوی پیامبر اعظم (ص) خبر داد و گفت: با هماهنگی به عمل آمده با قرارگاه مردمی اربعین و سازمان فرهنگی شهرداری قم استقرار سازه و نصب چادرموکب‌ها در محور مذکور انجام و تسهیلات رفاهی مورد نیاز تأمین شده است.
مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین امروز از ساعت ۶ صبح در مسیر بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران آغاز شده و مراسم اصلی از ساعت ۱۵.۳۰ تا ۲۰ از ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) تا مسجد جمکران برگزار می‌شود و ویژه برنامه‌ای از ساعت ۱۷ در مسجد مقدس جمکران برنامه‌ریزی شده است.

آخرین خبر قم در اینستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday