نماد آخرین خبر

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در سنندج

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پیاده‌روی جاماندگان اربعین در سنندج

ایرنا/ جاماندگان اربعین و عاشقان ثارالله امروز همزمان با اربعین حسینی در خیابان‌های سنندج پباده‌روی کردند اما دلشان در کربلا سیر می‌کرد.

هزار و ۳۸۴ سال(هجری قمری) از واقعه کربلا و شهادت امام حسین و یاران باوفایش می‌گذرد ولی مسلمانان هنوز داغدار شهادت مظلومانه نوه پیامبر(ص) و مجاهدان در رکابش هستند.
امروز مردم کردستان بار دیگر در عزای پسر فاطمه زهرا(س)، ردای سیاه پوشیده و گریه‌کنان و سر و سینه زنان، اشک ماتم ریختند تا نشان دهند که حسین(ع) و اهل بیت پیامبر(ص) متعلق به تمام مسلمانان هستند و دیگر شیعه، سنی، کُرد، ترک و فارس معنا ندارد.
مردم سنندج از همان اوایل صبح از میدان لشکر ۲۸ به سمت بلوار شهیدان شبلی مهدیه این شهر و در عزای چهلم شهیدان کربلا، پیاده روی کردند تا به حاضران در بین‌الحرمین بگویند که اگرچه از اربعینی‌ها جامانده‌اند اما دلشان کربلاست.
راهپیمایان سوگوار که بیشتر از نوجوانان و جوانان بودند با در دست داشتن پرچم‌هایی با نوشته‌های "اشهد ان لا اله الا الله و محمد رسول الله و یااباعبدالله الحسین" پیاده و با قدم‌هایی استوار و بدون خستگی، میدان لشکر ۲۸ تا بلوار شهیدان شبلی مهدیه سنندج را طی کردند.
عزاداران و راهپیمایان اربعین سنندجی بعد از عزاداری و ریختن اشک ماتم در سوگ امام حسین و شهیدان دشت کربلا، در مهدیه زیارت اربعین را قرائت کردند.
امام حسین(ع) همراه ۷۲ تن از یارانش در سال ۶۱ هجری قمری به وسیله یزید بن معاویه در صحرای کربلا و به طرزی ناجوانمردانه به شهادت رسید.

 

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online