نماد آخرین خبر

طول شبکه فیبر نوری در بیرجند به ۱۰ کیلومتر رسید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
طول شبکه فیبر نوری در بیرجند به ۱۰ کیلومتر رسید

ایرنا/ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۰ کیلومتر فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTH) در شهر بیرجند با هدف بهره‌مندی شهروندان از اینترنت پرسرعت اجرا شده است.

مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار کرد: تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبررسانی به منازل و کسب و کارها بین شهرداری بیرجند و شرکت شاتل به عنوان مجری در اردیبهشت امسال به امضا رسید.

وی عنوان کرد: تاکنون شرکت شاتل به عنوان مجری یک پیمانکار را به کار گرفته‌ است که به زودی یک پیمانکار دیگر را هم بکارگیری خواهد کرد و سرعت کار افزایش خواهد یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار کرد: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها بیرجند اجرا می‌شود و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکان خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.

بهی گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم که طرح فیبررسانی به منازل و کسب و کارها (FTTH) در شهر بیرجند تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی افزود: اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقای کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع فراهم می‌کند.





آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today