نماد آخرین خبر

تقویت زیرساخت‌های گردشگری مذهبی کهگیلویه و بویراحمد

منبع
مهر
بروزرسانی
تقویت زیرساخت‌های گردشگری مذهبی کهگیلویه و بویراحمد

مهر/ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱٠ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت زیرساخت های گردشگری مذهبی استان تخصیص دادیم.

سعید طالبی پور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به استان داشت و طی ۳ سال گذشته اقدامات مطلوبی در بحث تخصیص اعتبار و تکمیل طرح‌ها، محقق شد.

وی گردشگری را به عنوان صنعتی پیشران و مؤثر در توسعه استان‌ها دانست و گفت: کشور ما در بحث آثار طبیعی و تاریخی ظرفیت‌های بالایی دارد.

طالبی پور با بیان اینکه گردشگری در استان از حالت فصلی خارج شده است، اظهار کرد: گردشگری در استان همه زمانی و همه مکانی شده و مربوط به یک فصل خاص نیست.

طالبی پور از افزایش درآمد مردم در بحث توسعه گردشگری روستایی و عشایری خبر داد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵٠ پروژه نیمه تمام در استان داشتیم و بسیاری از هزینه‌های تکمیل طرح افزایش داشت، گفت: نزدیک ۴٠٠ میلیارد تومان تسهیلات تکمیلی در محورهای مختلف برای استان تخصیص پیدا کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: پروژه پارک آبی یاسوج یکی از طرح‌های راکد در مدت ۵ سال بود که با تزریق اعتبار شکل گرفته، در دو سال قبل افتتاح شد.

طالبی پور خاطرنشان کرد: در بحث شروع پروژه‌های جدید، طرح‌های کلان ما تقویت شده و انتظار همکاری و تعامل دستگاهی برای فعال سازی چنین طرح‌هایی را داریم.

وی افزود: پروژه «پل معلق» یکی از طرح‌هایی است که با تغییر طرح معماری و سایت پلان‌های جدید، به سمت فعال سازی می‌رود.

طالبی پور گفت: در سفر دور دوم دولت، ۹٠٠ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی به بانک‌ها اعلام شد و دارای دوره سه ساله است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان، گفت: تقویت و ترویج گردشگری مذهبی در استان با اعتباری بالغ بر ۱٠ میلیارد تومان در یکسال اخیر را داشتیم.

طالبی پور با اشاره به جلوگیری از انحراف منابع، تصریح کرد: با تشکیل کمیته‌ای برای جلوگیری از انحراف منابع و مدیریت واگذاری‌ها، نظارت بر این موضوع را نیز در اداره کل فعال کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: طی دوران فعالیت در حوزه حراست، استارت مقابله با زمین خواری را بر روی یک زمین واگذار شده زدیم.

وی به معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان اشاره کرد و گفت: حدود ۲۵٠ دقیقه مستند چند زبانه در این اداره کل تولید شد.

طالبی پور گفت: ۲ جشنواره نیز در تقویم رویدادهای ملی ثبت شد.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today