نماد آخرین خبر

مبادلات تجاری در مرز پرویزخان روند عادی دارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مبادلات تجاری در مرز پرویزخان روند عادی دارد

ایرنا/ مدیرکل گمرک کرمانشاه با اشاره به آتش‌سوزی تانکرهای سوخت‌رسان عراقی در محوطه مرز عراق طی روز گذشته و مهار آن از عادی‌شدن روند مبادلات تجاری طی امروز ششم شهریورماه خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه اظهار کرد: روند مبادلات تجاری در مرز پرویزخان پس از مهار آتش‌سوزی تانکرهای سوخت در سمت کشور عراق از صبح امروز به حالت عادی برگشت و در حال انجام است.
وی اظهار کرد: از امروز، سه شنبه مصادف با ششم شهریورماه همچون روزهای گذشته در حال انجام است و روند تشریفات گمرکی کالاهای تجاری از سوی کارکنان گمرک پرویزخان بدون وقفه صورت می پذیرد.
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه تصریح کرد: تجار و بازرگانان می توانند کالاهای تجاری خود را همچون روزهای گذشته از مرز پرویزخان به مقصد اقلیم کردستان عراق صادر کنند.
روز گذشته بی احتیاطی یک راننده عراقی مبنی بر استفاده از پیک نیک باعث آتش‌سوزی ۱۴ دستگاه تانکر سوخت رسان در محوطه پارکینگ مرز پرویزخان عراق شد که با تلاش عوامل امدادی و مشارکت چندین دستگاه ماشین آتش نشانی شهرستان های غربی کرمانشاه آتش مهار شد که یک فوتی و ۱۲ مصدوم به دنبال داشت.
کرمانشاه ۲ مرز رسمی، پنج بازارچه مرزی و در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

آخرین خبر کرمانشاه در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today