نماد آخرین خبر

معاون بیمارستان کودکان مشهد: مراجعه مرتبط با حشره «سنک» گزارش نشده است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
معاون بیمارستان کودکان مشهد: مراجعه مرتبط با حشره «سنک» گزارش نشده است

ایرنا/ معاون بیمارستان فوق تخصصی کودکان «اکبر» گفت: تاکنون هیچ مراجعه مرتبط با گزش حشره «سنگ» و حساسیت ناشی از آن در این بیمارستان تخصصی کودکان مشهد نداشته‌ایم.

دکتر حمید آهنچیان، معاون آموزش و سلامت بیمارستان فوق تخصصی کودکان «اکبر» اظهار کرد: سنک به گروهی از حشرات کوچک با بدن‌های نرم و بال‌های شفاف گفته می‌شود که برای انسان خطری ندارد.
وی با اشاره به اینکه این آفت گیاهی در مزارع پنبه، یونجه و علف های هرز مشاهده می‌شود، بیان کرد: گرمای کنونی و با توجه به این که سال گذشته زمستان سردی را در خراسان رضوی نداشتیم، حشره سنک اکنون به شکل طغیانی درآمده است.
فوق تخصص آسم و آلرژی با بیان اینکه این حشره، نور دوست است و کانون فعالیت مشخصی ندارد، افزود: سنک در همه محیط های شهری پراکنده می‌شود و همچنین برگ خوار است و اصولا گزنده نیست و بنابراین خطری برای انسان ندارد.
وی ادامه داد: سنک‌ها معمولاً در محیط‌های مرطوب مانند کنار رودخانه‌ها و دریاچه‌ها یا در نزدیکی منابع آب زندگی می‌کنند و برخی از آن‌ها به صورت «لارو» در آب‌ها زندگی می‌کنند و همچنین این حشرات در دوران بلوغ به سمت نور جذب می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در شب‌ نزدیک به منابع نور مشاهده کرد.

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today