نماد آخرین خبر

پیش‌بینی افزایش برداشت ۵۰ درصدی دانه آفتابگردان در خراسان شمالی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پیش‌بینی افزایش برداشت ۵۰ درصدی دانه آفتابگردان در خراسان شمالی

ایرنا/ مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی پیش‌بینی کرد که ۲ هزار و ۴۲۰ تن دانه آفتابگردان از سطح کشتزارهای این استان برداشت شود که در هم‌سنجی با سال زراعی گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وحید صباغ، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: برداشت دانه روغنی آفتابگردان از سطح ۲ هزار و ۵۷۲ هکتار از کشتزارهای استان آغاز شد.

وی افزود: کشاورزان این استان در سال زراعی گذشته از همین سطح زیر کشت یکهزار و ۳۸۱ تن تخمه آفتابگردان برداشت کردند و امسال به دلیل بارندگی‌های مناسب بهاره سطح کشت این محصول افزایش یافت.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: یک‌هزار و ۴۶۵ هکتار دیم و یک‌هزارو ۱۰۷ هکتار آبی مجموع سطح زیر کشت آفتابگردان در سال زراعی جاری استان است.

وی گفت: آفتابگردان گیاهی است که در بیشتر مناطق معتدل رشد می‌کند و ارقام آن را می‌توان در طیف گسترده‌ای در استان کشت کرد.

صباغ گفت: بیشترین سطح تولید دانه روغنی آفتابگردان متعلق به شهرستان‌های گرمه، بجنورد، سملقان و اسفراین است که شهرستان گرمه با داشتن بیشترین سطح قطب تولید دانه آفتابگردان در استان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: آفتابگردان یکی از دانه‌های روغنی و آجیلی پرطرفدار در محافل و سرگرمی‌های خانوادگی است.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today