نماد آخرین خبر

اختصاص بیش از ۱۷ میلیارد تومان مستمری به کودکان معلول در خراسان جنوبی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اختصاص بیش از ۱۷ میلیارد تومان مستمری به کودکان معلول در خراسان جنوبی

ایسنا/ از ابتدای سال سازمان بهزیستی ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مستمری به کودکان معلول زیر ۱۸ سال در خراسان جنوبی پرداخت کرده است.

شهرام شیخانی، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان جنوبی چهارشنبه اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۶۸۶ معلول زیر ۱۸ سال تحت حمایت بهزیستی هستند که از این تعداد به ۳۶۱۲ نفر مستمری پرداخت می‌شود.

شیخانی با اشاره به اینکه هیچ مددجویی پشت نوبت دریافت مستمری قرار نمی‌گیرد، افزود: از ابتدای سال به این افراد ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مستمری پرداخت شده است.

وی گفت: از ۴۶۸۶ معلول زیر ۱۸ سال تحت حمایت بهزیستی استان ۲۲۴۰ نفر زیر ۱۰ سال و ۲۴۴۶ نفر از ۱۰ سال به بالا و ۱۸۵۰ نفر دختر و  ۲۸۳۶ نفر پسر هستند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۱۳۴۸ نفر معلولیت خفیف، ۱۵۴۵ نفر معلولیت متوسط،  ۱۵۲۶ نفر معلولیت شدید و ۲۴۱ نفر معلولیت خیلی شدید دارند و میزان معلولیت ۲۶ نفر نیز ثبت نشده است.

شیخانی با بیان اینکه از ابتدای سال ۲۹۸ معلول زیر ۱۸ سال در سامانه بهزیستی ثبت شده اند افزود: بیشترین درصد افزایش مربوط به شهرستان‌های بشرویه، در میان و طبس و کمترین درصد افزایش مربوط به شهرستان فردوس است.

وی کم بینایی، کم شنوایی، معلولیت‌های جسمی، حرکتی و ذهنی را از جمله معلولیت‌های این کودکان دانست و گفت: اگر خانواده‌های این افراد دهک اقتصادی یک تا هفت باشند از مستمری ماهانه برخوردار می‌شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی همچنین گفت: بهره‌مندی از تخفیف ۷۰ درصدی خدمات توانپزشکی شامل کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی، شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی در صورت داشتن بیمه سلامت، کمک هزینه تحصیل، کمک هزینه‌های درمان در زمینه‌های بستری، جراحی دارو و خدمات پاراکلینیک، تهیه وسایل کمک توانبخشی مانند سمعک، هزینه عینک، ویلچر، واکر و کالسکه سی‌پی و اهدای رایگان برخی وسایل کمک توان بخشی از جمله خدماتی است که از سوی بهزیستی به این کودکان ارائه می‌شود.





آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today