نماد آخرین خبر

نظارت بر عرضه محصولات دامی در خراسان رضوی شدت گرفت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نظارت بر عرضه محصولات دامی در خراسان رضوی شدت گرفت

ایرنا/ رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: نظارت بر تولید و عرضه محصولات دامی استان در ایام پایانی ماه صفر با حضور ناظران و بازرسان متخصص تشدید شده است.

سیدمحمدمهدی احمدی، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: بدین منظور اکنون ۶۹ گروه ثابت و ۱۵۵ گروه سیار در استان بر ذبح دام و تأمین و عرضه محصولات دامی نظارت می‌کنند.
وی بیان کرد: این گروه‌ها با حضور ۹۷ دامپزشک، ۱۲۹ بازرس و ۳۴ ناظر شرعی در حال ارائه خدمت به شهروندان هستند.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت در هیات‌های مذهبی در جریان تهیه غذا، گفت: فراورده‌های خام دامی از جمله تخم مرغ، گوشت سفید و قرمز صرفا باید از فروشگاه‌های مجاز و یا کشتارگاه‌های زیر نظارت دامپزشکی تهیه شود و به تاریخ تولید و انقضا در گوشت‌های بسته بندی توجه شود.
وی افزود: همچنین نگهداری مواد پروتئینی در دمای مناسب و رعایت اصول نظافت شخصی و بهداشتی در تهیه مواد غذایی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: طبق برنامه، روند نظارت‌ها در همه بخش‌ها تشدید می شود، ضمن اینکه با توجه به ورود شمار بالای زائران پیاده در ایام دهه آخر صفر، در مسیرهای مواصلاتی منتهی به مشهد نیز در مواکب و محل استقرار زائران، ناظران دامپزشکی حضور دارند.
احمدی ادامه داد: با توجه به حجم بالای ورود زائران و اهمیت حفظ سلامت آنان بر روند تهیه، تولید و عرضه گوشت در تمام مراحل با حساسیت و دقت بالایی نظارت می‌شود.

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today