نماد آخرین خبر

جشنواره ملی زرشک در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

منبع
مهر
بروزرسانی
جشنواره ملی زرشک در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

مهر/ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: جشنواره ملی زرشک در سال جاری با محوریت اتاق تعاون استان برگزار می‌شود.

مهدی جعفری صبح چهارشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: امروز موارد خوبی در این کارگروه مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ملی زرشک سال آینده با محوریت اتاق تعاون استان یکی از دستور کارها و مصوبات این کارگروه بوده است، تصریح کرد: قرار است معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی ایده‌های جدیدتر و بهتر در این زمینه به ویژه در بحث صادرات مطرح و از آنها استفاده گردد و نسبت به فعالیت بیشتر حوزه‌های دانش بنیانی زرشک استان کار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی، موضوع دومی که در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت را سهم دستگاه‌ها از تبصره ۱۸ سال جدید عنوان کرد و گفت: تقریباً ۳۱ هزار میلیارد تومان در این زمینه در کشور اختصاص یافته و سهم هر استان هزار میلیارد تومان بوده که تقسیم آن در استان بر اساس درصد جذب در بین دستگاه‌ها است.

جعفری ادامه داد: آنچه مایه خرسندی بوده این است که دستگاه‌های استان سال گذشته عملکرد خوبی را از خودشان در حوزه تبصره ۱۸ نشان داده‌اند به طوری که عملکرد تبصره ۱۸ استان در سال گذشته تقریباً ۷۵.۵ درصد بود که میانگین کشور ۶۳ درصد بوده است.

وی یادآور شد: این آمار نشان می‌دهد ۱۲.۵ درصد عملکرد استان در این حوزه از میانگین کشوری سال گذشته بیشتر و بالاتر بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی دیگر از حوزه‌هایی که امروز در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت حوزه چشم پزشکی بوده است، بیان کرد: در این حوزه خدماتی که در بیمارستان رازی بیرجند در حال انجام بوده نمی‌تواند نیاز شهروندان استان را پوشش دهد و مردم مجبور به مراجعت به استان‌های دیگر و یا مراجعه به بخش خصوصی می‌شوند که این امر هزینه‌های آنها را افزایش می‌دهد.

جعفری افزود: مبلغی برای تجهیز چشم‌پزشکی بیمارستان رازی مدنظر بوده تا با جذب آن متخصصان بتوانند در این بیمارستان ایفای نقش کنند.

وی اضافه کرد: این مبلغ قرار شد به سه صورت از طریق کمک خیران، از محل مسئولیت اجتماعی معادن و هم از طریق دولت به نسبت مساوی جذب شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: موضوع دیگری که توسط دانشگاه علوم پزشکی به این کارگروه منتقل شده دستگاهی برای تشخیص بیماری‌های سرطانی بوده که در استان موجود می‌باشد و ۳۰ میلیارد تومان هزینه این دستگاه بوده ولی به دلیل اینکه اتاق این دستگاه محیا نشده بلااستفاده باقی مانده است.

جعفری ادامه داد: در این کارگروه مصوبه مبنی بر اینکه بتوانیم اعتبار مورد نیاز آن را از بخش دولتی اختصاص دهیم که تقریباً حدود ۳ میلیارد تومان بوده مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه آخرین موضوعی که در این کارگروه مورد بحث قرار گرفت این بوده که کمیته بانوان برای اولین بار ذیل کارگروه اشتغال و اقتصادی استان ایجاد شود، خاطرنشان کرد: این موضوع توجه ویژه به حوزه بانوان بوده که از این به بعد این کمیته ذیل این کارگروه تشکیل خواهد شد که مسائل مربوط به بانوان در این کمیته مورد بررسی و برای مصوبات آن در کارگروه مطرح می‌شود.





آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today