نماد آخرین خبر

ذخیره استراتژیک بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم در مازندران

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
ذخیره استراتژیک بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم در مازندران

باشگاه خبرنگاران/ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از ذخیره استراتژیک بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم در استان خبر داد.

عباسعلی وفائی نژاد، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در جلسه‌ای که با حضور مدیران ستادی و مسئولین نمایندگی غله شهرستان‌ها برگزار شد با اشاره به خرید تضمینی گندم در امسال، گفت: با همت و درایت وزارت جهاد کشاورزی در چند سال اخیر، رشد چند برابری تولید گندم را امسال در کشور شاهد بودیم که این امر خرید تضمینی گندم در کشور را به مرز ۱۱ میلیون تن رساند.
او با ابراز خرسندی از خودکفائی در تامین نیاز خبازی‌ها و صنف و صنعت آردبر در کشور، افزود: استان مازندران با توجه به نوع پخت غالب استان که براساس ذائقه مردم نان بربری است نیازمند به تامین گندم‌های با کیفیت بالا از کشور‌های همسایه دریای خزر و اختلاط آن با گندم‌های داخلی می‌باشد.
وفائی نژاد گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، در سالجاری تاکنون ۳۴ هزارتن گندم با کیفیت بالا از طریق واردات از بنادر استان و همچنین بنادر جنوب کشور وارد مراکز ذخیره سازی استان شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران افزود: امروز موجودی استراتژیک گندم در استان رقم بی سابقه‌ی بیش از ۲۰۰ هزارتن می‌باشد.
او در خصوص انحراف‌های موجود در زمینه توزیع آرد نیز گفت: سامانه نانینو وزارت اقتصاد و دارایی علیرغم جمع آوری اطلاعات و داده‌های خوب از وضعیت آرد و نان، شکاف‌هایی دارد که منشا انحراف و نارسایی در این حوزه است.
وفائی نژاد با تاکید بر نظارت دقیق‌تر دستگاه‌های نظارتی و همکاری بخش‌های مختلف مسئول در این حوزه، افزود: نامه نگاری‌ها و پیگیری‌های فراوانی از طریق مدیران استان برای اصلاح این سامانه انجام شده است که امیدواریم در دولت جدید این موارد لحاظ گردد.

آخرین خبر مازندران در اینستاگرام :
https://instagram.com/mazandaran_today