نماد آخرین خبر

عکس/ شهید خلبانی که در آسمان به زیارت حرم امام حسین(ع) رفت!

منبع
فارس
بروزرسانی
عکس/ شهید خلبانی که در آسمان به زیارت حرم امام حسین(ع) رفت!

فارس/ امیر سرلشکر خلبان شهید عبدالرضا کوپال یکی از خلبانان شهید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در فراز آسمان و در مأموریت‌هایش، حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را زیارت می‌کرد.

امیر سرلشکر خلبان شهید عبدالرضا کوپال پنجم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۳۱ در اشترینان از توابع شهرستان بروجرد در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز چشم به جهان گشود.

پدرش محمدحسین و مادرش فاطمه نام داشت، او دوران ابتدایی را در اشترینان گذراند و برای ادامه تحصیل به بروجرد آمد، از کودکی به پرواز و خلبانی علاقه داشت، تا پایان دوره کارشناسی در رشته علوم و فنون نظامی درس خواند، دوره آموزشی عملی خلبانی را در آمریکا سپری کرد و بعد از بازگشت به ایران به‌عنوان خلبان ارتش در جبهه حضور یافت.

خلبان شهید عبدالرضا کوپال در خاطراتش نوشته است، هرگاه به عراق می‌روم برای احترام بالای مرقد امامان حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) دوری می‌زنم و زیارت می‌کنم از آنان برای پیروزی اسلام کمک می‌خواهم.

خلبان شهید عبدالرضا کوپال در خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس نوشته است، در مأموریت‌هایی که به کشور عراق داشتم یک‌بار که قرار بود پلی را در نزدیکی بغداد هدف قرار دهم، دیدم اتوبوسی روی پل است، با اینکه زمان نداشتم و ضدهوایی دشمن فعال بود شلیک نکردم‌، دوری زدم تا اتوبوس که احتمالاً پر از مسافر بود رد شود و بعد پل را منهدم کردم.

خلبان شهید کوپال در یکی از مأموریت‌ها که برای پخش اعلامیه بر فراز یکی از شهر‌های عراق به پرواز درآمده بود پس از بازگشت می‌گفت: اگر به‌جای اعلامیه، بمباران می‌کردیم، می‌توانستیم تا خاک اردن بمباران کنیم.

شهید خلبان کوپال در ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۵۹ هنگامی که تازه از مأموریت جنوب برگشته بود و مشغول صرف نهار در باشگاه افسران پایگاه شهید نوژه همدان بود، یکی از دوستان و هم‌رزمانش می‌گوید، بچه‌ام مریض است و نوبت پرواز دارم وی که هنوز نهارش را تمام نکرده بود از جایش بلند می‌شود و به‌جای خلبان هم‌رزمش به مأموریت می‌رود، آن‌ روز اهواز شدیداً مورد حمله حزب بعث عراق قرار گرفته بود.

شهید خلبان عبدالرضا پس از انجام مأموریت در حین بازگشت هواپیمایش مورد اصابت موشک دشمن قرار می‌گیرد و در تاریخ ۱۹ دی‌ماه ۱۳۵۹ به شهادت می‌رسد. 

آخرین خبر لرستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/lorestan_todayy