نماد آخرین خبر

ظرفیت اقامتی برای زائران رضوی افزایش یافت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ظرفیت اقامتی برای زائران رضوی افزایش یافت

ایرنا/ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: ۸۵۰ نفر شب ظرفیت اقامتی برای میزبانی از زائران دهه پایانی ماه صفر در مشهدالرضا(ع) تأمین شده است.

حسین امیرکلالی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد اظهار کرد: در کنار موضوع اقامت و اسکان، در سایر هفت خدماتی شامل اسکان، تأمین و توزیع کالا، نظارت و بازرسی، بهداشت و درمان، امداد و نجات، حمل و نقل و خدمات شهری کلیه پیش‌بینی‌های لازم انجام و برنامه ریزی برای ارائه خدمت محقق شده است.
وی با بیان این که ظرفیت اقامتی آماده‌سازی شده در سه بخش اقامتگاه‌های رسمی، موقت و اضطراری، بیان کرد: از طریق تماس با تلفن پنج رقمی ۳۷۰۴۵ ۰۵۱ امکان اطلاع از محل اسکان یکی از مهم‌ترین اقدامات رفاهی کمیته اسکان قرارگاه و همکاری سایر دستگاه‌ها برنامه‌ریزی شده است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر زائرین مشهد اضافه کرد: خوشبختانه امسال سامانه مدیریت یکپارچه اسکان با امکان رصد لحظه‌ای ظرفیت‌های آن با قابلیت ارسال پیامک و محل اسکان در مشهد و استان فراهم شده است.
کلالی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تمامی مراکز اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه‌مسافر و زائرسراها آمادگی کامل برای پذیرش زائران را دارند.
وی گفت: سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹ در سطح ملی زیر مجموعه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور فعال است و شهروندان برای ثبت شکایت، دریافت اطلاعات تأسیسات و جاذبه‌های گردشگری کشور، اطلاعات آب و هوا و غیره با این شماره تماس بگیرند.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اسکان و پذیرایی از زائران در دهه آخر صفر، افزود: زائران پیاده قبل از ورود به مشهد ثبت نام می‌شوند و در مکان‌هایی که از قبل برنامه‌ریزی شده اسکان داده می‌شوند.
امیرکلالی بیان کرد: با توجه به حضور میلیونی زائران در دهه آخر صفر نظارت بر مراکز اقامتی و خدماتی نیز تشدید شده است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: با مشارکت هیئت‌های مذهبی و کمک‌های مردمی از سراسر کشور ۲۵۰ ایستگاه صلواتی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی طراحی و اجرا خواهد شد.
 
  
  
 

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today