نماد آخرین خبر

خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری به ۶۵ هزار تن رسید

منبع
ايسنا
بروزرسانی
خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری به ۶۵ هزار تن رسید

ایسنا/ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان خرید تضمینی گندم به ۶۵ هزار تن رسیده است که پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۶۸ هزار تن برسد. 

یزدان یگانگی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون میزان خرید تضمینی گندم به ۶۵ هزار تن رسیده است، اظهار کرد: این مقدار خرید در سامانه ثبت شده و مقداری نیز هنوز در سامانه ثبت نشده که پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۶۸ هزار تن برسد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه براساس دستورالعمل‌ جهاد کشاورزی مراکز خرید گندم تا ۱۵ شهریور تعطیل می‌شود، تصریح کرد: تنها سیلوی شهید استکی تا پایان شهریورماه فعال است و گندم را از کشاورزان خریداری می‌کند.

وی در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان، گفت: طبق سخنان وزیر جهاد کشاورزی و مقامات کشوری، مقرر شده کشاورزانی که تا پایان مردادماه گندم خود را تحویل و اسناد را به بانک ارائه داده‌اند، مطالباتشان تسویه شود.

یگانگی با بیان اینکه امید می‌رود عمده مطالبات کشاورزان چهارمحال و بختیاری نیز طی هفته جاری پرداخت شود، گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان استان پرداخت شده که این میزان تنها ۱۰ درصد از کل مطالبات کشاورزان (۱۰۰۰ میلیارد تومان) است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مطالبات کشاورزان به صورت متمرکز پرداخت می‌شود، تصریح کرد: پرداخت مطالبات کشاورزان کشوری است و تنها اقدام استان‌ ارجاع اسناد خرید از کشاورزان به بانک است تا جمع‌بندی صورت گرفته و به حساب کشاورزان واریز شود.

وی با بیان اینکه براساس مصوباتی که صورت گرفته طی هفته جاری بخش زیادی از مطالبات پرداخت می‌شود، گفت: از تمام کشاورزانی که گواهی تایید در سامانه بهره‌مندی داشته و توسط سازمان جهاد کشاورزی تایید شدند، گندم به ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری خرید تضمینی گندم بیش از ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، افزود: این میزان خرید تضمینی بوده که در سامانه ثبت شده و قطعا به بالای ۵۰ درصد خواهد رسید.

یگانگی با اشاره به اینکه تلاش شده گندم با کیفیت از کشاورزان خریداری شود، توضیح داد: استان نیازمند خرید گندم از استان‌های فارس، خوزستان و... است چراکه اختلات گندم‌های وارداتی با گندم استان موجب بالا رفتن کیفیت گندم می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه میزان مصرف گندم  استان در سال ۱۲۰ هزار تن است، گفت: تنها ۵۰ درصد نیاز مردم استان به گندم از داخل استان تامین می‌شود و باید مابقی نیاز از استان‌های دیگر یا خارج از کشور وارد شود.

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan.today

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره