نماد آخرین خبر

مراجعه بیش از ۷۹ هزار زائر به اورژانس ایلام در ایام اربعین

منبع
فارس
بروزرسانی
مراجعه بیش از ۷۹ هزار زائر به اورژانس ایلام در ایام اربعین

فارس/ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از ابتدای ورود زائران به استان تا پایان اربعین حسینی، تعداد ۷۹ هزار و ۲۵۸ نفر به اورژانس مراجعه کرده‌اند.

شهرام کارگر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص خدمات این معاونت در ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: بر اساس برنامه هر ساله، فعالیت‌های مربوط به آمادگی این ایام از پایان اربعین سال قبل شروع شده و در ماه‌های نزدیک به اربعین سال جدید تشدید و تا چند روز بعد از اربعین ادامه داشت.
وی افزود: تمام بیمارستان‌ها در این ایام در آمادگی کامل بودند و تا تردد آخرین زائر از هیچ کوششی دریغ نکردیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: تمام تجهیزات، سرویس و آمبولانس‌ها تجهیز و بازیابی شده و مشکلی از این نظر وجود نداشت.
کارگر خاطرنشان کرد: همه بیمارستان‌ها از نظر دارویی و امکانات پزشکی، در آمادگی کامل بوده و در مرکز استان چهار بیمارستان اصلی با ۳۰ تخت فراظرفیتی در بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، شهید مصطفی خمینی(ره) و رازی به بیماران خدمت‌رسانی کرده‌اند.
وی تصریح کرد: اعزام بیماران با هواپیما، اتوبوس و آمبولانس مجهز به ICU صورت گرفت و مشکلی در این زمینه‌ها وجود نداشت.
معاون درمان دانشگاه اضافه کرد: مهمترین بیمارستان مرزی یعنی بیمارستان امام حسین(ع) مهران با ۲ مسئولیت مهم پشتیبانی مرکز فوریت‌های پزشکی مرز (از نظر پزشکی و نیروی انسانی) و نیز مسئولیت خود بیمارستان با همه تخصص‌های موجود و ۹۶ تخت در خدمت زائران قرار داشت.
وی یادآور شد: از ابتدای ورود زائران به استان تا پایان اربعین حسینی تعداد ۷۹ هزار و ۲۵۸ نفر به اورژانس مراجعه و از این تعداد ۷۳ هزار و ۸۲۲ نفر پس از دریافت خدمات اولیه، به صورت سرپایی ترخیص شدند.
معاون درمان دانشگاه ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۱۶۱ نفر در بخش‌های عمومی و ۵۲۵ نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری شدند و یک هزار و ۶۳۴ مورد عمل جراحی انجام گرفت.

آخرین خبر ایلام در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/akharinkhabar_ilam/