نماد آخرین خبر

سد بانک‌ها در برابر ازدواج و مسکن جوانان خوزستانی!

منبع
فارس
بروزرسانی
سد بانک‌ها در برابر ازدواج و مسکن جوانان خوزستانی!

فارس/ شهروندان خوزستانی از شرایط دشوار و تقریباً غیرممکن دریافت تسهیلات ازدواج، ودیعه مسکن و فرزندآوری خبر می‌دهند.

دریافت تسهیلات ازدواج، ودیعه مسکن و فرزندآوری در خوزستان با چالش‌های جدی روبرو شده است. شهروندان خوزستانی از شرایط دشوار و تقریباً غیرممکن دریافت این تسهیلات خبر می‌دهند.

بر اساس گزارش‌های مردمی، بانک‌های استان برای پرداخت وام‌هایی تا سقف 200 میلیون تومان، شرط بلوکه کردن مبلغی معادل برای مدت چهار ماه را مطرح می‌کنند. این در حالی است که نرخ سود این تسهیلات بالای 20 درصد اعلام شده است.

یکی از شهروندان خوزستانی در این باره می‌گوید: "اگر ما توان مالی بلوکه کردن این مبالغ را داشتیم، اصلاً برای دریافت وام مراجعه نمی‌کردیم."علاوه بر این، گزارش شده حتی در مواردی که متقاضیان موفق به طی مراحل دشوار دریافت وام شده‌اند، در زمان پرداخت با مشکلاتی مانند بسته شدن حساب‌ها مواجه شده‌اند. بانک‌ها از وام‌گیرندگان می‌خواهند همراه با ضامن مراجعه کنند، که این امر روند دریافت وام را پیچیده‌تر می‌کند.

گفته می‌شود این مشکلات در ا‌کثر بانک‌های خوزستان مشاهده شده است. شهروندان این وضعیت را "غیرقابل تحمل" توصیف کرده و خواستار رسیدگی مسئولان به این مشکل هستند.

این در حالی است که مبلغ وام‌های پرداختی به بانکداران به طرز چشمگیری افزایش یافته به نحوی که در برخی بانک‌ها نزدیک به یک‌ میلیاردتومان به ازای هر کارمند وام پرداخت شده که عمدتا با بهره پایین و بازپرداخت طولانی‌مدت نیز است.

شرایط اقتصادی دشوار و موانع بانکی، دسترسی شهروندان خوزستانی به تسهیلات ضروری را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

انتظار می‌رود مسئولان استانی و کشوری برای حل این مشکل و تسهیل شرایط دریافت وام برای شهروندان اقدامات لازم را انجام دهند.

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan.today