نماد آخرین خبر

برخورد قاطع با واسطه‌گران ساخت‌وساز غیرقانونی در اصفهان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
برخورد قاطع با واسطه‌گران ساخت‌وساز غیرقانونی در اصفهان

ایرنا/ مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از برخورد قاطع با واسطه‌گران و عاملان تغییر کاربری و ساخت‌ و ساز غیر قانونی ملک در این کلانشهر خبر داد.

مصطفی مرادیان‌نژاد، مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: برخورد قاطع و جدی با واسطه‌گران و عاملان تغییر کاربری و ساخت و سازهای نامتعارف و فاقد استحکام در عرصه‌های کشاورزی و باغ‌ها در حریم شهر اصفهان با اجرای مصوبات قضایی و محوریت جهاد کشاورزی و همکاری نهادهای مربوطه از جمله شهرداری صورت می‌گیرد.
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان به خریداران ملک بویژه در محدوده اراضی کشاورزی و باغ‌ها تاکید کرد بدون استعلام از شهرداری و دیگر مراجع مربوطه از هرگونه انعقاد قرارداد خرید پرهیز کنند.
مرادیان‌نژاد گفت: دستگاه‌های مربوطه با توجه به ضرورت حفظ اراضی کشاورزی، باغ‌ها و همچنین پیشگیری از نقض ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها در حریم شهری این موضوع را با دقت زیر نظر دارند و هرگونه ضرر و زیان در رفع تخلفات متوجه متمردین (نافرمانان) می‌شود.
وی تاکید کرد: برخورد جدی با ساخت و ساز غیر قانونی در اراضی کشاورزی و باغ ها ماهیت حقوقی دارد و مشمول مرور زمان نمی‌شود.
مرادیان‌نژاد خاطرنشان کرد: اعمال قانون در این زمینه برای دیگر عناصر همچون وسائل نقلیه حمل مصالح و تجهیزات تسهیل‌گر در تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر قانونی نیز صورت می گیرد و توقیف خواهند شد.
وی همچنین با اشاره به ضرورت و اهمیت حفظ زیست‌ بوم و تأمین امنیت زیستی و غذایی کشور از برخورد با بیش از ۳۱ مورد ساخت و ساز خلاف قانون در هفته گذشته در خیابان بعثت اصفهان خبر داد.
بررسی های میدانی و گزارش های دریافتی نشان می دهد که در برخی از مناطق کلانشهر اصفهان به‌ویژه در حاشیه‌ شهر، ساخت‌ و سازهای غیر قانونی صورت می‌گیرد به امید اینکه با گذر زمان و با تغییر قوانین، این تخلف‌ها، مشمول تخفیف‌ یا بخشش‌ شود.
کلانشهر اصفهان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today